Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestilling af varer over ebay

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Jeg skriver angående nogen varer som jeg gerne vil bestille hjem fra Kina. Nu ved jeg godt at, bestiller man en varer som koster under 80 kr, så betaler man hverken told eller moms, eller noget helt trejde.

Men mit spørgsmål kommer her. Lad os antage at jeg gerne vil bestille 100 lommelygter hjem, og stykket koster 50,- over ebay, istedet for at lave en ny ordre hele tiden, kan man så godt bestille alle 100 lommelygter hjem på en gang, MEN stadig uden at betale told osv?


Håber i kan hjælpe :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

I det øjeblik du gør det med erhverv for øje så skal du betale så. Vel i port gebyr som told etc fra 1 krone derudover skal du import registreres.

Tilmeldt 15. Oct 15
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry, men forstod ikke helt dit svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

denmarkbelike:

Hej Aminos.

Jeg skriver angående nogen varer som jeg gerne vil bestille hjem fra Kina. Nu ved jeg godt at, bestiller man en varer som koster under 80 kr, så betaler man hverken told eller moms, eller noget helt trejde.

Men mit spørgsmål kommer her. Lad os antage at jeg gerne vil bestille 100 lommelygter hjem, og stykket koster 50,- over ebay, istedet for at lave en ny ordre hele tiden, kan man så godt bestille alle 100 lommelygter hjem på en gang, MEN stadig uden at betale told osv?


Håber i kan hjælpe :)

så snart det er erhvervsmæssigt-uanset antal - men 100 stk vil jo tydeligt skrige erhverv til told _ så skal du have CVR og være importregistreret. Du skal fortolde alt men betaler ikke told af beløb under toldgrænsen men ellers naturligvis told og du skal angive importmoms af alt (men har det ikke som udgift hvis du er momsregistreret)

Du må sætte dig ind i importmoms evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html og det basale ved import fra uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)