Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er blevet lidt i tvivl omkring hvad og hvordan jeg kan trække noget kørsel fra i mit regnskab (Det er et ApS).

Jeg har haft fire ture fra Aarhus til København i bus og tog, som jeg har betalt fra min private konto?

Er der nogen, som kan hjælpe her?

På forhånd mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bruge billetterne som bilag - og skrive hvorfor du var af sted (kunden navn / grund) så er de fradrag under transport (ikke moms på den slags) Du må så bogføre som privat udlæg men for at gøre det let kan du bare lave ET bilag og så bogføre transport og bank som modkonto - og så skrive tydeligt at du lagde ud helt kort selv . Jeg ville godt turde springe de ekstra posteringer over når du jo vil kunne vise det andet om nødvendigt men ellers - transport mod privat udlæg og så privat udlæg mod bank

SPørgsmålet kunne give anledning til at du overvejer en online bogholder eller i det mindste en til at tale med og til at kontrollere inden moms/regnskab

Overvej også min Ebog FRADRAG som har en lang række af de almindeligste fradrag godt forklaret, så er du et stykke vej

http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tusind tak John

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,


Hvordan havde det set ud, hvis trådstarter havde kørt i egen bil, i stedet for at tage det offentlige?

Ps. Tusind tak for indsatsen! :)


Vh,
Meal4U.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Meal4U:

Hej John,


Hvordan havde det set ud, hvis trådstarter havde kørt i egen bil, i stedet for at tage det offentlige?

Ps. Tusind tak for indsatsen! :)


Vh,
Meal4U.dk

i et selskab skal kørepenge udbetales og indberettes til skat og det må man kun gøre samtidigt med en helt reel løn (kørepenge må ikke kun ses som erstatning) Helt reel løn er så klart mere end køre penge - men du ved sikkert selv hvad en helt reel løn er i forhold til f.eks. fuld tid eller hvad det nu er

Uden løn inden kørepenge.

Der skal være ført kørebog efter reglerne naturligvis
I denne ser du både for selvstændige med personlig virksomhed og for ejere af selskaber http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)