Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fødevare Produktion - Engrosvarer hvordan?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg er ved at researche muligheder for at lancere et fødevareprodukt, men hvordan er det med hensyn til ingredienser?

Jeg skal blandt andet bruge mayonaise og vil gerne bruge den fra Kraft Foods. Kontakter man dem bare eller er man nødt til at købe ind i f.eks Inco

for at få fat i sine ingredienser? Eller er det slet ikke muligt at bruge "andres" fødevarer i et nyt produkt?

Tak for hjælpen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil man lave sin egen mayonnaise selv, da det vil formodentlig blive alt for at bruge andres produkter færdige produkter i dit produkt.  I øvrigt for du den fordel ved at lave mayonnaisen selv at du har fuld kontrol over hvordan du ønsker produktet skal smage.  

Hvad er det for en produkt du skal lave?

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 7. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men som startup er det måske mere besværligt at lave sin egen Mayonaise. Jeg skal også bruge Ymer og sennup f.eks, og det er produkter jeg ikke selv ville kunne lave! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mie

Du skal jo hele tiden have focus på produktionsomkostningerne, jo flere færdigvare du bruger i dit jo højere bliver sin fremstillingspris, hvilket måske umuliggøre at du kanb lave en forretning ud af din ide. Sennep er en ganske billig ting selv at fremstille ud fra sennepsfrø eller pulver som kan købes billigt bulk. 

Der er faktisk intet problematik at fremstille mayonnaise selv for et startup firma. 

 

Hilsen

Ravn 

Tilmeldt 7. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej kan godt se hvad du mener, hvad med Ymer?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ymer er straks noget andet, men for at du skal kunne få det til en fornuftig pris bør du gå direkte til et mejeri for at høre om de evt. kan/ vil levere det bulk. Kommer naturligvis an på hvor meget du skal bruge. 

Du bør nok overveje hvad du gør mht. holdbarhed og stabilitet af produktet. 

 

Tilmeldt 7. Apr 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er virkelig meget at overveje og jeg er også igang med at teste for holdbarhed osv. Men det er virkelig et kompliceret projekt jeg har begivet mig ud i. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at udvikle dit eget produkt færdigt med de varer du kender, du kan altid få lov til at indkøbe No name eller i eget label hos de seriøse producenter når du er klar til aftage en vis mængde.

Mange af de mindre producenter har ligefrem intern handel med hinanden omkring ingredienser, netop for at slippe for at opfinde den dybe tallerken igen hver især.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

E-Concepter:
netop for at slippe for at opfinde den dybe tallerken igen hver især.

At lave lidt mayonnaises er jo ikke ligefrem at opfinde den dybe tallerken.  Det er da økonomisk totalt fjollet at basere sit produktion på at bruge andres færdige produkter som ingredienser.  

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)