Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæfter et oprettet selvskab for din personlige gæld? Kan du hjælpe mig?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Det er bare mit indtryk at mange af dem der sidder 24/7 og agerer rådgivere her på Amino, formentlig ikke har så travlt i deres rådgivnings virksomheder IRL, til at man kan vægte kvaliteten på vejledningen / vildledningen særlig højt. Da man også har set tilfælde af små problematikker blive blæst op i uanede højder ala hvis det var en strikkeklub der sad og debatterede.

Jeg siger det bare :) 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

E-Concepter:

Det er bare mit indtryk at mange af dem der sidder 24/7 og agerer rådgivere her på Amino, formentlig ikke har så travlt i deres rådgivnings virksomheder IRL, til at man kan vægte kvaliteten på vejledningen / vildledningen særlig højt. Da man også har set tilfælde af små problematikker blive blæst op i uanede højder ala hvis det var en strikkeklub der sad og debatterede.

Jeg siger det bare :) 

 

Det kan du godt have lidt ret i, men der er også rådgivere der lander diverse opgaver via dette forum :). Lige præcis i denne tråd synes jeg ikke at rådgivningen er specielt vildledende, og det er nok også årsagen til at nogen har valgt at give dit indlæg * :)

Personligt får jeg også udvidet lidt i min horisont. På trods af at jeg arbejder med rådgivning, så er jeg ikke vidende om alting, og da kan Amino også anvendes som sparring eller til at "udvide horisonten".

Trådstarter stiller et rimeligt konkret spørgsmål, og får også meget konkrete svar. Sandsynligheden for at kreditorer går efter anparterne er ikke specielt stor, og det bliver også oplyst. Til gengæld ville det ikke være specielt retvisende at se bort fra risikoen, omend den ikke er stor, når der nu bliver spurgt til det.

Fra lystrup, Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rart at få svar fra den vinkel E-Concpeter. Jeg er nemlig interesseret i hvad man kan gøre som løsning :-)
Det lyder da meget rimeligt at hvis der er pantbrev, så kan en ny ikke få pant i det. Andre forslag?

Mvh.
Lisbeth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

En pantsætning ændrer jo ikke noget på ejerforhold i forhold til eksempelvis SKAT og bank. Ejerforholdet vil stadigvæk være en udfordring i forhold til registrering og måske det at få en konto i banken for den der har en gæld til det offentlige, konkurs bag sig jf tidligere.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth trekantsområdet:

Det er rart at få svar fra den vinkel E-Concpeter. Jeg er nemlig interesseret i hvad man kan gøre som løsning :-)
Det lyder da meget rimeligt at hvis der er pantbrev, så kan en ny ikke få pant i det. Andre forslag?

Mvh.
Lisbeth

 

Pantebrevet udelukker ikke andre kreditorer at få pant i samme. Et pant afgivet til et familiemedlem som du ikke skylder reelle penge er ikke meget værd

Fra lystrup, Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se der er mange problemer med alt det her. Og at finde løsninger er lidt en jungle. 

Men mange tak fordi I alle tager jer tid til at prøve at hjælpe :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lisbeth trekantsområdet:
mange problemer med alt det her

Problemer? Mere udfordringer. 

Spørgsmålet er om det reelt vil være problemer ved start af firma. Det er en periode på 5 år man vil være i "bad standing" i forhold til registrering hos SKAT og hos bankerne. 

Hvis det er et aktuelt problem så tag en snak med en rådgiver som har alle facts. Vores bud er kun bolde som vi kaster op. En sådan bold kunne også være at dem der ikke har økonomiske problemer tegner kapitalen. Den eller de som er i "bad standing" kan skyde penge ind som et konvertibetl lån. Som kort fortalt vil betyde at der lånes penge til firmaet i stedet for at skyde penge ind i selskabet. Når personen så har afklaret sine egne økonomiske forhold så kan lånet omskiftes med en ejerandel. Personen vil da ikke stå opført nogle steder.  Ulempen er så at de øvrige skal have mere kapital op af lommen til at stifte selskabet.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)