Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af coaching Uddannelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne være selvstændig personlig udvikling-og life coach.
Jeg har læst en masse bøger og set mange timer youtube (tony robbins, les brown, wayne dyer, richard bandler, NLP mm.).

Jeg er begyndt at kigge efter en coach uddannelse jeg kan tage. Jeg synes dog det svært at blive klog på, hvilke der er gode. Jeg har kig på to steder.
Det første er hos sofia manning, og hendes uddannelse tiltrækker mig fordi hun selv er uddannet af tony Robbins.

Det andet sted er dansk nlp institut. Deres uddannelae tiltrækker mig fordi det er en 3 årig uddannelse med tilsammen 75 dage man ee på uddannelsen. Jeg tænker derfor at man virkelig kan få indøvet værktøjerne rigtig godt i praksis.

Jeg vil meget gerne høre andres bud og ideer 😊

Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er selv uddannet Council Guide. Jeg indsætter lige et hurtigt udklip fra min hjemmeside der kort beskriver hvad det går ud på:

"My coaching style is rooted in the Delicate Lodge Teachings. It is a Native American holistic approach to life, rooted in old traditional wisdom. It is about inner and outer leadership as well as how to nurture a healthy community in sustainable ways. Most of the tools from this tradition comes in the form of maps. As part of my certification I went through a 2,5 year training program of daily introspection, being coached and coaching of others. This allowed to embody and discover the tools in a depth you won´t reach during a regular coaching education. Some of the tools from this training you will find similar editions of in psychotherapy. Yes, it is Native American, and yes it is still very relevant in todays society!"

Her er deres hjemmside: http://www.dancehammers.com/index.php?source=home

Det næste hold starter i midten af oktober I Schweiz. Den sidste del af uddannelsen, hvor man bliver certificeret foregår i Mexico, hvor traditionen stammer fra. 

Jeg er ikke særlig spirituel, men de her værktøjer giver bare rigtig god mening. Man arbejder med sig selv og sin ´tribe´HVER DAG i 2,5 år for at kropsliggøre værktøjerne. Først da kan man blive certificeret.

Der er ikke så mange i Danmark der er uddannet council guide. De fleste benytter det udelukkende til deres egen personlige udvikling. Man skiller sig ud fra mængden af coaches, hvis man kommer fra det her holistiske perspektiv :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan klart anbefale NLP Huset i Valby, hvor jeg selv har taget fire uddannelser - herunder NLP Coach Practitioner (grunduddannelsen) og NLP Coach Master.

Jeg var selv oprindeligt hooked på Sofia Manning, men valgte det fra - primært p.g.a. holdstørrelserne (50-60 personer). I NLP Huset er man en del af et lille hold på omkring 15 personer, og det giver en fantastisk dynamik og nærhed, som jeg ikke ville have været foruden.

Det faglige niveau er desuden i top, og den levende undervisning bakkes op af masser af praktisk træning og dygtige færdiguddannede coaches, der kan gribe, når kursisterne selv går i process med noget undervejs (hvilket er en naturlig del af processen).

Du kan læse mere om NLP Huset og deres uddannelser her: http://www.nlphuset.dk.

Men jeg vil klart anbefale dig at besøge huset - evt. til et åbent hus-arrangement - og selv opleve husets varme og rolige energi, inden du beslutter dig.

God fornøjelse med uddannelsen.

Med venlig hilsen

Maria Bagger-Hansen

Tilmeldt 29. Jul 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Var også hooked på nlp huset i starten, men har valgt det fra da man ikke får ret mange undervisnings dage.
I nlp huset får man 9 undervisnings dage, så vil mere kalde det et kursus. Kan ikke se, hvordan man skal komme i dybden med alle de ting, der står man skal igennem.

I nlp institutet har man 25 undervisningsdage. Jeg kan forestille mig at man derfor lærer tingene bedre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun sige, at jeg ikke har manglet undervisningsdage. Udover undervisningsdagene kommer der jo også øvedage i huset med de andre kursister, hvor teori for alvor omdannes til praksis. Og som regel er undervisningsassistenterne (der er uddannede coaches) også tilstede på øvedagene, så man altid kan spørge og få feedback.

Men som sagt: besøg dem (begge) til et åben hus-arrangement og mærk efter, hvad der rigtig for dig :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)