Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bankkonto til webshop?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brabrand
Tilmeldt 10. Mar 14
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

HVIS banen er med på det, så må de gerne knytte dit CVR til en personlig konto så den er nemKonto for din personlige virksomhed. 

Ofte er bankerne IKKE det idag, men kræver erhvervskonto og ja det koster ofte lidt.

Der er ikke en facitliste da det er ret forskelligt i forhold til personens økonomi og planer. Der er er stadigt nogen der får det gratis, men det store flertal betaler - og der er ikke EN bank som altid er gratis til erhverv -så start i egen bank og så søg rundt 

Læs også http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html så er du bedre klædt på til mødet med bankerne

Ud over en bankkonto skal du jo så have en betalingsløsning og gateway så kunderne kan betale, da de næppe vil lave bankoverførsel. 
Du kan teste dine egne priser og forventede antal her og se priser samlet per transaktion www.kortgebyr.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemt at få en erhverv konto til enkeltmandsvirksomhed.. hos danske bank kan du få et på 2min via netbank .

Men hvis du har et IVS ... så er det en kamp.

Jeg har søgt hos 60 forskellige banker + min egen... 58 af dem gav afslag .

Nr 59 ville have 13000 kr for en erhverv konto og nr 60 gik med hvid jeg flyttede min privat del også ... Men de 58 andre havde også krav om at den privat del skulle følge med .

Det tog mig halvanden mdr for at få erhverv konto til mit holding og datterselskab.

Synes bare det er for dårlig når Danmark har brug for iværksætter

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yousef - det afspejler den virkelighed der er. Hvis du starter enkeltmandsfirma, da hæfter du personligt 100% for hele virksomheden. Det betyder at banken kan forfølge dig for at få pengene, og i yderste konsekvens begære dig konkurs for at få pengene igen. Hvis du starter et IVS, hæfter du kun for den kapital du har indskudt i IVS'et, hvilket kan være 1 krone. Derfor er det - set fra bankens side - en meget usikker investering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Vindum Fredensborg:
Hvis du starter et IVS, hæfter du kun for den kapital du har indskudt i IVS'et, hvilket kan være 1 krone. Derfor er det - set fra bankens side - en meget usikker investering.

Præcis - og banken har risiko ved erhverv - også helt uden lån, hvilket mange glemmer - gennemgået her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html 

Læg dertil at hvis så projektet også føles risikofyldt i sig selv-  man vil starte en fysisk tøj butik - en café eller import af noget eksotisk - så har banken INTET incitament til at tage en kunde, med mindre den sætter gebyrer meget højt. Selv det at drive en sådan konto koster iflg my banker omkring 1500-2000 kr - og da man jo også skal leve af det som bank, så vil vi skulle over 5000 kr

HVIS man kan stille personlig garanti som er noget værd (= ikke bare stiftet med 1 krone og bor i lejebolig uden formue og en lille fast indtægt - men i stedet har friværdi/formue eller stor fast indtægt) og man vil betale gebyr, så bør det ikke være noget som helst problem at få en bankkonto.

At banker ikke vil tage nogen som helst risiko for et projekt de ikke kan overskue - når personen enten selv ikke vil (IVS og lille kapital risk) eller kan  - har intet som banken kan hente hvis det går galt, synes jeg er sundt faktisk

Det KAN gå ud over sunde projekter ja, men overordnet er det sundt at banker ikke kaster sig ud i stor risiko. Får man nej fra 59 banker, må man også overveje - om projektet duer, for selvfølgeligt er der banker der vil være med, i sunde projekter.

Ofte kan man hjælpe sig selv ved at have gennemarbejdet plan og budget og lade en revisor præsentere det i banken

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)