Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skjuler man omsætningen?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Thomas Jørgensen: Hvordan med skattespecifikationer som jo er noget mere komplicerede og skal følge div principper - kan man slippe for dem med et så "lille" selskab/omsætning så man slet ikke skal udarbejde dem til skat/selvangivelsen?

vh John Hannover

Der skal altid laves en beregning af det skattepligtige resultat. Det behøver dog ikke være kompliceret. Jeg har et Excelark med 3 faner indeholdende
Beregning af udskudt skat
Beregning af skattepligtig indkomst og evt. skat af årets resultat
Opgørelser vedr. skattemæssige værdier - driftsmidler osv.
Omsætningen skal være over 500.000 for at der skal indberettes div. regnskabsmæssige oplysninger på selvangivelsen for selskabet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor - Thomas Jørgensen :

Der skal altid laves en beregning af det skattepligtige resultat.

så ud over upload af regnskab 2.0 og selvangivelsen indsendes der ikke skattemæssige specifikationer - de kan bare gemmes hos en selv? (for under 500.000 f.eks)?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Revisor - Thomas Jørgensen :

Der skal altid laves en beregning af det skattepligtige resultat.

så ud over upload af regnskab 2.0 og selvangivelsen indsendes der ikke skattemæssige specifikationer - de kan bare gemmes hos en selv? (for under 500.000 f.eks)?

vh John H

Det er korrekt. Der skal nu heller ikke indsendes noget specielt, når omsætningen er over 500.000. Der skal bare udfyldes nogle ekstra rubrikker. Ligesom på den udvidede selvangivelse for private, når omsætningen er over 300.000

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Du omtalte noter til nogle af posterne i går. Hvor er det påkrævet, at der kommer noter på i balancen og i resultatopgørelsen?

/Lasse

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I dit tilfælde er det vist disse. Personaleomkostninger. Skat. Egenkapitalen (brug egenkapitalopgørelse efter trin med balancen)

Der skal ikke så mange noter til til balanceposterne. Find et modelregnskab fra f.eks. BDO

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)