Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skjuler man omsætningen?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg noterer mig, at det er en god idé at skjule omsætningen, så den ikke fremgår af de officeille registre som fx proff.dk trækker fra.

Jeg går ud fra, at toplinje-tallene stammer fra indberetninger via Regskab 2,0 via virk.dk, så jeg antager, at det også må være her, man kan gøre noget, så de ikke fremgår.

Men hvordan filen gør man lige på virk.dk...? Er der nogen, der ved det og reletivt pædagogisk kan forklare mig det?

På forhånd 1000 tak for hjælpen...! J

/Lasse

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal summere omsætning, vareforbrug og andre eksterne omkostninger selv i Excel, lommeregner eller noget tredje og så sætte det som bruttoresultat. Skabelonen gør det ikke selv. Husk at fjerne hakket i autosummering, da du ellers ikke kan skrive noget i feltet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for super præcist svar...!

Jeg kan se, at følgende poster i resultatopgørelsen skal udfyldes. Jeg har gjort som følger, men har et spørgsmål, som du måske også kender svaret på. Ser det ok ud?

Bruttoresultat: Omsætning (155k) - eksterne omk. (35K) = 120K
Resultat af ordinær primær drift: 120K - pers. omk. (75K) og afskrivninger (13k) = 32K
Ordinært resultat før skat: Ingen finansielle omkostninger så stadig 32K, ik'?
Ekstraordinært resultat før skat: Ingen ekstraordinære indtægter/omk. så stadig 32K, ik'? Skal jeg blot udfylde et 0 i "Ekstraordinært resultat før skat", der jo skal udfyldes...?
Årets resultat: Så, nu bliver det drilsk..! :) Jeg har nu 32K, som er overskuddet i 2015. I 2014 havde vi et underskud på 16K. Skal jeg så ikke sige 32k-16k = 16k. Af dem skal der betales 23,5% selskabsskat af (små 4k). Ergo bliver årets resultat 32k-4K = 28K. Ikke sandt?
Forslag til resultatdisponering: Jeg skal ikke have udbyttet udbetalt eller noget andet hyggeligt, men skal bare have egenkapitalen gjort større, eller hvad der nu sker, når jeg ikke skal have udbytte. Hvad vil du foreslår her?. Jeg kan se, at der er 3 muligheder.

Tak for kæmpe hjælp og hav en god aften...!

Lasse

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Orv. Lige en ting mere: Hvad skal jeg skrive i "i alt" i bunden, når jeg har valgt at overføre resultatet (28k). 0 kroner eller de 28K?

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

lasseconsulting:

Mange tak for super præcist svar...!

Jeg kan se, at følgende poster i resultatopgørelsen skal udfyldes. Jeg har gjort som følger, men har et spørgsmål, som du måske også kender svaret på. Ser det ok ud?

Bruttoresultat: Omsætning (155k) - eksterne omk. (35K) = 120K
Resultat af ordinær primær drift: 120K - pers. omk. (75K) og afskrivninger (13k) = 32K
Ordinært resultat før skat: Ingen finansielle omkostninger så stadig 32K, ik'?
Ekstraordinært resultat før skat: Ingen ekstraordinære indtægter/omk. så stadig 32K, ik'? Skal jeg blot udfylde et 0 i "Ekstraordinært resultat før skat", der jo skal udfyldes...?
Årets resultat: Så, nu bliver det drilsk..! :) Jeg har nu 32K, som er overskuddet i 2015. I 2014 havde vi et underskud på 16K. Skal jeg så ikke sige 32k-16k = 16k. Af dem skal der betales 23,5% selskabsskat af (små 4k). Ergo bliver årets resultat 32k-4K = 28K. Ikke sandt?
Forslag til resultatdisponering: Jeg skal ikke have udbyttet udbetalt eller noget andet hyggeligt, men skal bare have egenkapitalen gjort større, eller hvad der nu sker, når jeg ikke skal have udbytte. Hvad vil du foreslår her?. Jeg kan se, at der er 3 muligheder.

Tak for kæmpe hjælp og hav en god aften...!

Lasse

Jo, det ser umiddelbart rigtigt ud. Du er godt på vej :-)

Husk note på personaleomkostninger samt skat af årets resultat

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

lasseconsulting:

Orv. Lige en ting mere: Hvad skal jeg skrive i "i alt" i bunden, når jeg har valgt at overføre resultatet (28k). 0 kroner eller de 28K?

28K
Den vil også melde fejl, hvis årets resultat ikke er det samme som i alt i resultatdisponeringen.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

årets resultat er årets resultat og ha ikke med sidste år at gøre - det ses i sammenligningstal. Der er så i sidste år angivet et negativt (fremskudt) underskud og negativ selskabsskat - og årets skat beregnes så - om jeg lige forstår dig ret - af årets resultat + fremførte (og forhåbentlig i skat noterede) underskud fra sidste år - således at skatten IKKE udgør x% af det synlige resultat faktisk

Jeg udgår fra du har lavet alle korrekt skattereguleringer sidste år og i år (ex stifelsesomk. gaver´, rep osv - skatte renter eller hvad der ellers kan være)

Jeg tror ikke Revisor Thomas er så dyr hvis du vil ha det ret

Thomas Jørgensen: Hvordan med skattespecifikationer som jo er noget mere komplicerede og skal følge div principper - kan man slippe for dem med et så "lille" selskab/omsætning så man slet ikke skal udarbejde dem til skat/selvangivelsen?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

1000, 1000 tak for prompt og godt svar...!

Én ting: Hvad skal jeg skrive i noterne, du omtaler? Oversigt over posterne (AM, ATP etc.) i fx personalekomk.?

Lasse

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Det kan godt være, jeg får brug for det. I 2016 burde vi (forhåbentligt) ryger op i en størrelse, hvor en revisor bliver nødvendig. 

Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener. Vi landede på et underskud i 2014 på omkring de 16K. Regnskabet vedrørende dem er indberettet korrekt - både til skat via selvangivelsen og via regnskab 2.0 på virk.dk. Det er taget højde for div. etableringsomk. Er det det, du mener med "skattereguleringer"?

Nuvel, mener du, at selskabet ikke er berettiget til at trække 2014-underskuddet fra inden beregningen af selskabsskatten, eller hvad tænker du?

Tak for hjælpen.

/Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

lasseconsulting:
mener du, at selskabet ikke er berettiget til at trække 2014-underskuddet fra inden beregningen af selskabsskatten, eller hvad tænker du?
NEJ det er I klart - siger bare du ikke viser det i årets resultat. Lad os sige du havde minus 10.000 sidste år og + 20.000 i år - så ER årets resultat 20.000 og skatten beregnes så bare kun af 10.000 da det gamle underskud fragår - så om ikke jeg misser noget

Overskud 20.000 i mit eksempel - selskabsskat 2350 kr (23,5% af 10.000). Sidste års underskud ses bare i sidste års tal hvor der har været vist en negativ skat går jeg ud fra.  Det er noget en del har svært at forstå, at den viste skat ikke stemmer med skatteprocenten af det viste resultat

Ja skattereguleringer - f.eks etableringsomkostinger - evt skatterenter - gaver - repræsentation og hvad der ellers kan findes-  (eller ikke findes) i et regnskab

Dit underskud fra sidste år vil fremgå af selskabets underskudsregister (log på skat - punktet skat øverst - selskabsskat i venstre side - og så underskudsregister - Her vil du kunne se det underskud skat har for jer for 2014 (du kan skifte mellem årene)

Vent på Thomas J som sikkert forklarer bedre

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)