Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Service til at spotte fupbutikker

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fupbutikker er et stigende problem https://www.version2.dk/artikel/kinesiske-fupbutikker-vaelter-atter-frem-paa-danske-domaener-784115

Jeg tænkte at det ville være forholdsvist nemt at lave en service som algoritmisk tjekker en butik for f.eks.

Domænets alder
Cvr opslag
Unikt indhold
Findes de på e-mærket, trustpilot, sociale medier etc.
...

En ting er at lave servicen, noget helt andet er at få fru jensen til at bruge den. Ved i om der findes noget lignende, og er det en service der ville være brugbar?

/Nicolai

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bliver det ikke meget hurtigt "bare" en direkte konkurrent til emærket? Selv hvis du får det op at køre med et logo som emærket/Norton/McAfee/TrustPilot/andre har, bliver det ligesom alle de andre "her kan du handle sikkert"-logoer let kopieret og indsat uden det korrekte link.

Jeg tror desværre almindelig sund fornuft er den eneste rigtige løsning - heriblandt at kigge efter nogle af de ting som også nævnes i artiklen, bl.a. mærkelige øre-afrundinger og dårligt dansk.

Mit bedste råd er altid at finde telefonen frem og prøve at ringe til kundeservice, derfra plejer det at være meget let at vurdere om man skal handle hos dem.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Spørgsmålet er vel mere, om nogle af de forslag, som du lister, kan bruges som validering af, at der er tale om en fup webshop?

Mit firma Customfit.eu var ved en fejl endt på nogle lister her i Tyskland over sådanne shops, og efter min advokat havde været igang, kostede det ejeren 4000 euro + sagtsomkostninger. 

Så begynder du at liste firmaer, og er dine kriterier ikke på plads, så kan det hurtigt ruinere dig...

Dernæst kommer så, om der overhovedet er nogen, som bruger sådan en service? De fleste af disse fake shops kan ofte spottes på 10-20 sekunder med lidt logisk snilde :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Nicolai,
jeg synes umiddelbart heller ikke om tanken / idéen, for det første som en anden skriver,
hvad nu hvis dine oplysninger er forkerte ?
Har du penge til at klare injurie sager ?

2. Sådanne virksomheder synes jeg heller ikke man skal give nogen former for omtale med link online,
det vil kun være med til at skabe endnu mere backlinks, linkjuice og trafik til snyderne.

Det bedste er at bruge sin sunde fornuft når man handler online, og er man i tvivl, så undersøg om der er virkelige 
personer bag, og kan du komme i kontakt med Virksomheden, og er du stadig i tvivl, så handel dine varer et andet sted.

En anden ting er når der er tale om onlinekøb, så tjek ALTID at Linket starter med HTTPS:// og ikke kun HTTP://
Så er du i det mindste sikret at du tilgår en sikret krypteret forbindelse til betalingsgateway.

Blot min personlige holdning.

Med venlig hilsen.
Per 

Nicolai Lundgaard:

Fupbutikker er et stigende problem https://www.version2.dk/artikel/kinesiske-fupbutikker-vaelter-atter-frem-paa-danske-domaener-784115

...

En ting er at lave servicen, noget helt andet er at få fru jensen til at bruge den. Ved i om der findes noget lignende, og er det en service der ville være brugbar?

/Nicolai

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input. Tror jeg dropper ideen :)

Det juridiske kunne man formentlig komme ud over ved at opbløde det en smule, så man i stedet for skråsikkert at hævde at butik x var en fupbutik, så sige at den ikke kunne valideres, og forklare hvorfor valideringen fejlede.

Vh

Nicolai

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)