Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering - nødvendigt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fuldtidsarbejde, men oversætter lidt i min fritid.
Jeg angiver min indtægt fra oversættelsesarbejdet som b-indkomst og indbetaler skatten løbende via dankort på skats hjemmeside.

Nu viser det sig, at jeg nok snart vil overskride grænsen på 50.000 i omsætning, så jeg tror, at jeg er nødt til at oprette et enkeltmandsfirma og lade mig momsregistrere, hvis jeg vil fortsætte med at oversætte i fritiden.

Min "forretning" er meget, meget simpel. Jeg udsteder ingen fakturaer, men er blot tilmeldt diverse onlineoversættelsestjenester baseret i USA, Hong Kong, Japan og Holland, hvor jeg oversætter en vis mængde ord og derefter kan få det optjente beløb udbetalt via paypal. Der er ingen fakturaer. Kun transaktioner til paypal-/min bankkonto baseret på det antal ord, jeg har oversat for tjenesten, hvor alt er registreret.

Som jeg forstår det, skal jeg ENTEN oprette et firma, lave regnskab, momsregnskab osv, ELLER jeg skal drosle ned, så jeg holder omsætningen under 50000 kr. i 12 efter hinanden efter følgende måneder og fortsætte med at betale skatten via dankort.

Er det korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

du bør nu nok altid lave en faktura - Man må ikke føre regnskab bare efter paypal - så du bør udstede en faktura og maile eller på andet vis sende til dem. Jo du vil skulle momsregistreres sådan som du beskriver det vil jeg mene - det vil næppe fungere som honorar på den måde
Lidt synd at drosle ned - specielt da du jo i det meste der sikkert skal fakturere uden moms i alle fald da det vel er til uden for EU og til momsregistrerede I EU. Der vil du så skulle indberette salget i rubrik C moms + for EU virksomheden på deres moms nummer, så jo lidt arbejde er der jo - men ellers er en enkeltmandsvirksomhed jo ikke som sådan en omkostning for dig - og du synes ikke at have en risiko i projektet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)