Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesidetekst og SEO

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg sad og tænkte på, om der er nogle af jer som har lyst til at dele lidt generelle SEO-tips, som jeg bør kende til mens skriveprocessen starter. Det er nemlig således, at jeg skal til at skrive lidt tekst på vores hjemmeside, men er lidt itvivl om hvordan jeg gør dette bedst muligt. Jeg synes, hvis jeg husker rigtigt, at have hørt, at man skal forsøge at skrive mindst 300 ord og samtidig sørge for at nogle specifikke søgeord går igen på siden - er dette korrekt? Er der desuden nogen grænse for hvor mange søgeord jeg bør fokuserer på, samt sætte en begrænsning for hvor mange ord min tekst bør indeholde? Hvis der er noget jeg har glemt må I naturligvis meget gerne kommentere dette også. 

Ha' en rigtig god dag, og mange tak for at I gad besøge denne tråd :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jo flere søgeord med lav konkurrence og mange søgninger, jo bedre. Men du skal hele tiden være opmærksom på at det skal give mening for læseren når de ser det. 

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias, 

Mange tak for svaret! Det vil altså sige, at jeg kan skrive så lange tekster som overhovedet muligt, og med så mange søgeord som muligt så længe at det giver mening for vores besøgende, og naturligvis skaber værdi for dem også? 

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sørg for at tilegne dig den nødvendige viden, før du går i gang. Sæt et par timer af til at læse SEO-LEX' light-udgave, så er du fint kørende og har ikke brug for andet.

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du først starter ud, og ikke ved alverden om SEO, så vil mit allerbedste råd være, at skrive NATURLIGT og engagerende content, som er letlæseligt og giver værdi for kunden/læseren. Det kræver intet sort bælte i SEO for at kunne :-)

Der er mange teorier omkring keyword density og keyword placement, tekst længde og hvad ved jeg - sandheden er, at der ikke er nogen på nær Google, som kan svare dig på det - og når alt kommer til alt, er der ingen af ovenstående, som har den store betydning længere. En artikel på 2000 ord som kunne skæres ned til 300 ord, ranker ikke nødvendigvis bedre. Den tager blot længere tid at skrive, og bliver højst sandsynligt ikke taget godt imod.

Sørg for at dit primary keyword indgår i teksten - selvfølgelig - og sørg for, at teksten er super relevant og værdiskabende for det keyword. Optimer dine billeder, og hav den korrekte H1, H2, H3 struktur. Når det er på plads, bør du fokusere på værdi - skriv indhold, som folk faktisk læser, og ikke blot bouncer fra. Når du kan det, så kan du begynde at læse op på mere avancerede on-page metrics og content metrics, og lære lidt om best practices - læse diverse cases og lignende.

Det nytter intet med over-optimeret content, hvis det er elendigt og umuligt at læse :-) 

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

300 ord er minimum meget gerne flere ord hvis det giver mening

hvis er Wordpress side er det en god ide med plugin seo yoast

jeg læste lige denne er guide den forklare det hele meget godt https://www.modified.dk/vi-tilbyder/soegemaskineoptimering/vigtigste-seo-elementer/ 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

oliverthorsen:

Hvis du først starter ud, og ikke ved alverden om SEO, så vil mit allerbedste råd være, at skrive NATURLIGT og engagerende content, som er letlæseligt og giver værdi for kunden/læseren. Det kræver intet sort bælte i SEO for at kunne :-)

Der er mange teorier omkring keyword density og keyword placement, tekst længde og hvad ved jeg - sandheden er, at der ikke er nogen på nær Google, som kan svare dig på det - og når alt kommer til alt, er der ingen af ovenstående, som har den store betydning længere. En artikel på 2000 ord som kunne skæres ned til 300 ord, ranker ikke nødvendigvis bedre. Den tager blot længere tid at skrive, og bliver højst sandsynligt ikke taget godt imod.

Sørg for at dit primary keyword indgår i teksten - selvfølgelig - og sørg for, at teksten er super relevant og værdiskabende for det keyword. Optimer dine billeder, og hav den korrekte H1, H2, H3 struktur. Når det er på plads, bør du fokusere på værdi - skriv indhold, som folk faktisk læser, og ikke blot bouncer fra. Når du kan det, så kan du begynde at læse op på mere avancerede on-page metrics og content metrics, og lære lidt om best practices - læse diverse cases og lignende.

Det nytter intet med over-optimeret content, hvis det er elendigt og umuligt at læse :-) 

Underbygger lige den her! Jeg er HELT enig.  Husk dog også, at dit indhold passer til din målgruppe (Altså dem, der rent faktisk søger på dine keywords). Fortæl dem det de gerne vil vide, når de søger. Det øger sandsynligheden for, at de bliver hængende på dit site  og måske surfer lidt rundt - Hvilket også er SEO-venligt :) 

Når du har lavet disse ting, så kan du få nogle "eksperter" til at kigge det igennem. :) 

Tilmeldt 29. Nov 14
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, 

Tusind tak for, at I gad bruge tid på at besvare dette indlæg, det sætter jeg utrolig stor pris på! :-) 

Det er nogle vildt gode råd, og dem vil jeg helt sikkert benytte mig af, når skriveprocessen forhåbentlig begynder indenfor de næste par dage. SEO-LEX light er desuden blevet downloadet, og er i skrivende stund åbent på computeren, den virker super spændende! 

I må alle have en super god dag! 

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det suverænt 100% bedste tip kommer her:

- Prøv at matche den søgendes hensigt bedst muligt!

Hvis det du skriver, er lige præcis de 80% af  alle der søger på "Xxxxx" har brug for at læse, så vil Google opfange signaler om at folk bedst kan lide din artikel frem for andres, og derfor også placere din øverst.

Der er naturligvis maaange andre ting der er vigtige og gode at tænke over - men dette er den vigtigste når man sidder og skriver artikler. Meget af det andet kan man rette på senere.

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke allerede har hørt dem, så kast dig over de første 7-8 afsnit af Content Marketing Liga.

De kalder det en podcast, men der har vist ikke været nogen nye afsnit i et par år.

Det til trods, er det nok den mest koncentrerede samling af gode tips til at skrive, også med søgemaskiner i baghovedet.

http://contentmarketingliga.dk/

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)