Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med Varemærke og pantent på Modelbil???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 24
Fra  SBDanmark.dk Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har lavet sådanne en prototype af en Retro VW bobbel som vi gerne ville gøre kommerciel.

Men bliver der nogle problemer med varemærke, rettigheder, patent osv? vi vil jo ikke ha nogle anklager :-)

Til info:

1.Bilen på billedet er VORES eget design/prototype

2.Bilen er "baseret" på en VW 1200 men IKKE en nøjagtig kopi

3.Vi vil sælge den som en "Retro udgave af VW 1200 bobbel

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke sælger den som en VW tror jeg ikke du kommer i problemer.

Jeg er i tvivl om Bobbel er et registreret varemarket, hvis ikke, kan du snildt kalde det en retro kopi af en bobbel.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ikke ud til, at ordet Bobbel er varemærkeregistreret af VW, det dukker ihvertfald ikke op i EU databasen eller den internationale database...

Men pas på, for bilen kan både være designbeskyttet, patentbeskyttet og omfattet af ophavsretten.

Umildbart vil jeg vurdere, at du får problemer med lanceringen, da det er en efterligning efter en VW 1200, og her har VW sikkert en masse rettigheder. 

Derfor skal du sikkert også i dialog med VW, hvis du vil producere og lancere sådan et produkt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tjae det lyder som om du selv ved der kan blive problemer, selve bubble patentet må være forældet men det er min vurdering er at i krænker VW varemærket. Men i burde nok snakke med VW om det, det er trods alt dem der vil beslutte om det er iorden i deres øjne. I kan måske få tilladelse hvis blot de (VW) ved at de har det sidste ord, det er jo også reklame for dem.

Det er en smule sært at I vil bruge navnet fra en populær VW udgave til at sælge Jeres eget design der blot udnytter lidt look a like effekt. Jeg ville hvis jeg var ansvarlig på VW sige at I bør tilpasse Jer. Enten tro kopi eller også eget navn til eget design. Et af problemerne er at I angiver 1200 og derved hentyder til at det er en bestemt model, retro hentyder såvidt jeg ved til noget forældet der bliver in igen, Jeres bubble har vidst ikke eksisteret før.

Det er jo så ikke rigtigt Jeres design jeg anfægter, men mere at I vil sælge den under "Retro udgave af VW 1200 bobbel" - giv den Jeres eget navn - Coolcar, 50ties avenue, Monster myggen, you name it...

Mvh

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil, hvis det var mig, passe på.

Kald den noget andet, for tysk retssystem er ikke som i DK. Dermed kan du blive klædt af. Selvom du har selskab, kan tysk lov gøre, at selskabsformen suspenderes.

Noget i stil med Mr. A: Coolcar, 50ties avenue, Monster myggen. Nu var det jo hækmotor, så Heckmotor er jo en massebetegnelse for både VW, Porsche mfl.

Beetle er jo bille oversat, så det kan jo også omskrives til alt muligt andet.

Håber, at I løser opgaven uden sagsanlæg.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med din Morris på siden? Har du tilladelse til den?

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 24
Fra  SBDanmark.dk Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej jeg har ikke søgt om tilladelse til den. Tror også næppe jeg får det ;-)

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 24
Fra  SBDanmark.dk Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg så umiddelbart kan forstå så må jeg gerne sælge dem under et "Dæknavn" ?

F.eks så har jeg kaldt VW 1200 for -Retro Bobbel- og skrevet i beskrivelsen at den er baseret på en VW bobbel. Det bør der vel ikke være noget galt i?

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke det første, at det er en Retro Bobbel.

Men at du skriver at den er baseret på en VW bobbel vil jeg være varsom med. Du kan måske skrive at den er inspireret af en VW bobbel fra 19XX. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)