Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsinket levering fra Kina - What to do?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Fra  Callmecalm Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg står overfor min første store levering fra udlandet. (Kina) 

Jeg har bestilt 3500 varer til levering 4-6. juni. Jeg handler igennem et dansk agent firma, dvs. dansk købelov er gældende. 

Jeg har betalt 50% nu, og det resterende skal betales 15 dage efter leverig.

Min danske agent bliver ved med at rykke leveringen. 

Nu tilbyder de mig følgende:

A) We can ship 1 style of 500pcs on 1st June, the customer can decide which one is preferable, and the rest of bags will be shipped on 8 th June.
B) We can ship 3-4 styles with total 1500-2000pcs on 4th June,the customer can decide which styles they preferable. The rest of bags will be shipped on 8th June.
C) We can ship 250pcs each style for all 7styles on 4th June, the rest of bags will be shipped on 8th June.
Jeg har lavet aftaler med forhandlere og flere kunder venter og har gjort det længe. 
Hvad kan jeg gøre? Jeg har en skriftligt ordrebekræftelse hvorpå der står levering inden 6. juni. 
Jeg håber at I kan hjælpe. 
Vh. Maja
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når der er tale om et handelskøb er der i henhold til købeloven mulighed for at hæve købet med manglende / forsinket levering.  Stat  med at gør  din leverandøren opmærksom på at du forventer alle vare levret inden den 6 juni ellers forbeholder du dig retten til at hæve handlen.

Hvordan vil varerne blive sendt til DK ?  kurer, fly eller skib ? 

Hvorfor har dine kunder allerede ventet længe, når du har senest den 6 Juni ? 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Fra  Callmecalm Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Jeg lagde min bestilling i februar, men prototyperne har været meget lang tid undervejs.

Da jeg valgte agent lød leveringstiden dog på to måneder. Allerede her havde vi kunder som fik en forventet leveringsdag stillet i sigte. I dag er jeg klogere.

Herefter fik vi flere forsendelser af prototyper der ikke kunne godkendes, mønster og kvalitet var ikke overholdt.

Da vi endelig kunne godkende, var aftalen 30 dages produktionstid. Dvs. Slutproduktion 27. Maj.

Vi har af hensyn til tiden valgt levering med fly. Her blev vi oplyst at leverings tiden var en uge ved fly, og seks uger ved skib. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Sådan er det at handle med kinesere, noget tyder dog på at din agent ikke er specielt dygtigt eller mangler erfaring i at handle med kinesere.  En mulighed for at få varen hjem kunne være at benytte et kurerfirma.  Normalt vil det tage 2 dage fra afsendelse til du har varen hos dig i DK, såfremt du vælger  f.eks DHL, UPS, FedEX.  Kræv at din agent betaler differencen på transporten.

 

Hilsen

Ravn

 

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Fra  Callmecalm Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak, det prøver jeg.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

lad os endelig høre hvad der sker i sagen ;-)

 

Held og lykke

Ravn

Fra Odense
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 17
Fra  Callmecalm Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver det leveret til tiden. Tak Ravn :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Besynderligt at det nu pludselig godt kunne lade sig gøre, men dejligt at du forhåbentlig får løst problemet tilfredsstillende.

En anden gang bør du måske overvejer om det overhoved kan betale sig at handle med kinesere med alt det bøvl du har oplevet.  Du vil formodentlig kunne lige så billige producenter i andre lande som er meget tættere på Europa.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)