Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop (Afgifter, Lager, osv..)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino mennesker Smile

Vi er to unge mænd på 23 og 24 år som går og leger med idéen om at åbne en webshop.

Lige pt. er vi kun i det stadie hvor vi undersøger muligheder og idéer - hvad kan lade sig gøre og hvad kan ikke.


Vi har tænkt os at oprette et IVS selskab hvor vi sælger alkohol på vores website (mere vil jeg ikke sige lige pt Big Smile )

Derfor er mit spørgsmål til jer kloge mennesker:

- Hvad koster det at oprette en IVS virksomhed? (Har læst at det koster min. 670 kr. i oprettelse)

- Hvad skal vi tænke på med hensyn til skat, moms og afgifter? (Vi vil købe engros hos fx. inco)

- Hvad er reglerne for at opbevare fx. øl og spiritus (I starten er vi jo nødt til at have det herhjemme hvis det er lovligt)

- Er der andet vi skal vide før vi kaster os ud i det? Gode råd?

Som sagt er vi kun i tænke-fasen hvor vi undersøger om det overhovedet kan lade sig gøre det hele.

Vi glæder os til at høre fra jer!

Mange hilsener Mark og Rune

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkZiva:

Vi har tænkt os at oprette et IVS selskab hvor vi sælger alkohol på vores website (mere vil jeg ikke sige lige pt Big Smile )

Derfor er mit spørgsmål til jer kloge mennesker:

1

- Hvad koster det at oprette en IVS virksomhed? (Har læst at det koster min. 670 kr. i oprettelse)

2

- Hvad skal vi tænke på med hensyn til skat, moms og afgifter? (Vi vil købe engros hos fx. inco)

1 ja 670 i gebyr + evt omk til et stifte selskab + evt udarbejdelse af vedtægter og livsvigtig ejeraftale mm

Derudover vil I have en omkostning til lovpligtig arbejdsskade som skal dække begge to uanset løn eller omsætning (bod 5000 for hver mangel) + formentlig 1000 - 3000 til erhvervskonto oprettelse og årsgebyrer + I skal nok regne med behov for hjælp til årsrapport og selskabsselvangivelse kr ??

Læs evt min E-bog letlæst som i link her om IVS alene - stiftelse, huskelister, must do - skat, moms, ejeraftale osv

2

Så er der ikke så meget andet end de helt sædvanlige moms og skatteregler, da spiritusen jo købes i DK engros

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 7
Fra  WebMuffin Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I begyndelsen kan shoppe online - salginternettet er den billigste løsning. Det er værd at tilbringe et par kroner og købe god side skabelon - prisen er 400 kroner,  for det du har brug for hosting jeg anbefale hurtige og sikre servere i USA for 700 kroner om året. Mere kan jeg angive for meddelelser på priv

Tilmeldt 21. May 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)