Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Professionsbachelor i softwareudvikling for datamatiker anbefales?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver færdig med min Datamatiker uddannelsen til Januar og min store drøm er at arbejde med app udvikling, måske starte mit eget app udviklings hus eller komme i gang med nogle af mine app ideer i "silicon valley" stilen. Men i det korte træk er det app udvikling jeg vil side og arbejde fordi jeg elsker det. 

Så er det store spørgesmål: Skal jeg tag proffesionsbachloren i softwareudvikling for datamatiker? Er den relevant for mine ambitioner?

Jeg kan: Java, MySQL, blandet frontend(ikke så meget brugt) Android, Photoshop, Illustrator(igang med selvlærer) og masser af efaringer med lyd-produktion programmer. Så dvs. Alt hvad jeg brug for, for at udvikle den komplette app og det der følger med.


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt vil jeg sige, at jo mere uddannelse, jo bedre er chancerne for at få de gode udviklerjobs. 

Men de fleste virksomheder og udviklingshuse vil nok foretrække folk med en universitetsuddannelse, og hvis du tager både datamatiker og prof.bachelor uddannelsen oveni, har du jo brugt ligeså meget tid som en bachelor fra universitetet ville have taget. 

Men erfaring tæller absolut også, så bliv endelig ved med at udvikle apps i fritiden, det giver en god portefølje at vise frem til samtaler.

Hvis du vil udvikle apps i dit eget firma betyder professionsbachelor uddannelsen måske ikke så meget. Jeg kiggede ganske kort på uddannelsens indhold, og det virker meget overfladisk. Umiddelbart ser det ud som om at det vigtigste man får med fra uddannelsen er et stykke papir på at man har gennemført det.

Jeg ved ikke helt hvad du mener med apps i Silicon Valley stilen, men app udvikling er ihvertfald noget der tages ret seriøst her Smile 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten - det afhænger nok af hvordan du definerer "de gode udvikler jobs". Jeg husker en tråd for nylig her på amino hvor een skrev - udviklere (og her mente han nok danske) er meget kræsne. Nemlig. Dvs. hvad de synes er et godt udvikler job er måske ikke lige efter amerikanske standarder. 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:
Jeg husker en tråd for nylig her på amino hvor een skrev - udviklere (og her mente han nok danske) er meget kræsne.

Ja, udviklere er kræsne, der er så meget rift om udviklere med kvalifikationerne i orden, at man kan tillade sig at være det. Men det er virksomhederne nu altså også! Det er nu stadig sådan, at selvom virksomheder mangler software udviklere, vil mange nu hellere vente på den rette, end ansætte en der ikke har kvalifikationerne. 

Mht. hvad et godt job er, så kan det selvfølgelig være meget individuelt hvordan det defineres. Men når man ser undersøgelser af hvad udviklere finder vigtigt i et godt job, er der dog klare tendenser.

stiginshanghai:
Dvs. hvad de synes er et godt udvikler job er måske ikke lige efter amerikanske standarder. 

Jeg har en del års erfaring som udvikler i DK, og forskellen er nu ikke så stor. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)