Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldafregning ved import

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg overvejer at starte webshop, og derfor har jeg brug det sidste stykke tid på at læse en masse ting omkring de praktiske omstændigheder ifm. import af varer fra eks. Kina.

De varer jeg har kig på, kan købes fra steder som  Chinabuye, TVC-Mall o.l. - altså sådanne 'wholesale warehouses', og der er altså ikke tale om, at jeg skal købe direkte fra en fabrik, hvor jeg selv skal arrangere transport.

Ifm. import fra sådanne steder, er det da korrekt forstået at:

1. Der skal afregnes told af alle varer - også selvom det samlede beløb er under 1.150 kr., når varerne er til videresalg?

2. Fragtselskabet (eks. DHL, UPS eller Post Danmark) sørger for arbejdet ifm. fortoldning af varerne - jeg behøver derfor ikke selv på forhånd (eller efterfølgende) registrere noget i andre systemer?

Jeg er klar over, at jeg som importør er ansvarlig for, at varerne bliver indfortoldet korrekt, og at jeg derfor skal kontrollere om fragtselskabet har gjort det korrekt - men hvis nu de skulle have lavet en fejl, hvordan retter jeg så dette til?

På forhånd tak for hjælpen. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Ja

2) forudsat at du er importør registreret, så skal du intet fortage dig.

3) beder speditøren rette fejlen, den typiske fejl er at der er brugt en forkert varekode.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt - Tusind tak for hjælpen! :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)