Hej Amino'er! Jeg ejer siden http://mrwear.dk som har omkring 200-500 besøgende om dagen. Min konverteringsrate svinger i mellem 0,5% til 1,75% og har et snit på 1,25%. Jeg vil meget gerne have en højere konverteringsrate, og målet er 3,5%. Jeg søger derfor bud til at hive min konverteringsrate op. Jeg modtager alle bud med stor glæde! God weekend derude! |
Hej Heine,
Analyser og find problemet. Det kan du gøre meget bedre, end at vi sidder her og kloger os til en masse - uden at have nogen indsigt i dit brugertracking-datasæt. Det mest effektive du kan gøre, er at sætte en Funnel op i dit trackingværktøj, som tracker hvordan din bruger bevæger sig fra landingssiden, ligger en vare i indkøbsvognen, til at lande på indkøbsvogn-siden. Trykker han på anchors i menuen, når han er på indkøbsvogn-siden? Navigere mange ind på dine handelsbetingelser? Altså det du skal finde ud af, er hvilken side der har den største exitrate.
Er exitraten høj på indkøbsvogn-siden og/eller checkud-siden, vil jeg anbefale følgende:
1) Hvis jeg ønsker at have forskellige leveringsadresse/faktureringsadresse - hvorfor har jeg ikke den mulighed? Mange ønsker at få sendt pakken til deres arbejdsplads/skole/forældre/venner eller andet, men ønsker stadig at ordren bliver tilknyttet ens egen adresse.
2) Du kan prøve at skjule alle "irrelevant" anchors fra din indkøbsvogn og din checkudside. Princippet er faktisk gangske simpel; desto færre knapper din bruger kan trykke på, desto større sandsynlighed er der for at din bruger fortsætter i købsprocessen - og afslutningsvis ligger ordren. Lad dig eventuelt inspirere af cykelpartner.dk - de bruger den approach helt rigtig.