Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gammel computer = Ur

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil meget gerne have mit eget ur mærke, og der fik jeg en ide, med inspiration fra Rec-watches. Vi smider hvert år rigtig mange computere ud, og vi har tit mange gamle computere stående derhjemme. Så hvorfor ikke genbruge noget fra computerne og lave det til et ur. Her tænker jeg fx skære noget af en macbook, også bruge det som den skive viseren og alle tallene sidder på ( ligesom recwatches, som bruger gamle biler).

Det kunne være min første "collection" og jeg tænker at der skal noget specielt til for at blive set. 

Leth

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå i gang og prøv det. :-)

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..

Vil gerne have lavet en enkelt protype så jeg kan lufte ideen i praksis og muligvis lave et kickstarter projekt. Ved bare ikke hvordan jeg får det lavet.

Det vil jeg gerne have hjælp med 

Leth

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i studerende på HTX eller lignende. Eller slå det op som en opgave på Amino Freelancer.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor dyrt ville det være at få lavet sådan en enkelt prototype?

Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid dyrere hvis du ikke selv kan lave det, så kan måske anbefale at tilegne dig selv nogle skills indenfor håndværk. Prøv at gå i gang, forvent at fejle nogle gange og så se hvad du ender med. Du vil uanset hvad ikke lave et perfekt produkt fra starten af, men man skal jo lave et udgangspunkt :)

Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det hjælpe at oprette et kickstarter projekt, så kan man også se om der er nogen der har interresse for ideen.

Udover det. vil jeg gerne vide hvor og hvordan jeg kan få lavet en prototype

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et ret stort projekt. Skiven på et ur hænger sammen med kasse og værk - skivepiller sidden den normalt på - 

Du må derfor nok starte med at finde et ur som du eller andre kan tage fra hinanden - og tage skiven ud af. Det kan enhver urmager gøre. Så du lave en ny skive efter helt samme mål - også tykkelsen, da uret ellers givet ikke kan samlet igen - Ikke helt let

Dertil kommer, at du skal beslutte netop kasse og værk. Der er masser af kinaprodukter, men de er generelt ikke værd at bruge til noget der skal være ordentligt og spændende - så du skal overveje noget japansk,. miota eller tilsvarende som minumum. Visere følger med til uret, men du kan så også godt finde andre visere der kan passe på same viserstifter - igen skal du have en urmager eller en der kan skrue i ure på banen

Det er ikke et billigt projekt - re-watch var det heller ikke - og de har mig bekendt ikke en standard kasse. Skal du også have en special kasse, så koster det "kassen" = rigtigt mange penge at få lavet en lækker special urkasse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kan jeg købe sådan et "Japan ur"? så jeg kan få lavet mig en form for prototype. Så jeg også selv kan se min ide i praksis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

internettet . masser af japanerure . du kan også gå efter Seiko - Søg f.eks. efter watches og se efter nogen med miyota - eller schweiz Ronda eller Selita - går ud fra det nok er batteri du starter i - ellers er du nok uden noget Schweizer manuelt  - swiss manual wind watch som søgelinje i google giver en del af dem

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)