Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har et firma i udlandet sammen med 2 andre, men kan jeg få løn selvom jeg bor i Danmark?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminor, 

Det her er nok et lidt dumt spørgsmål, men har startet en virksomhed sammen med 2 andre. Vi sælger nemlig vores digitale produkter i Danmark og derfor arbejder 2 af os i Danmark på vores lille kontor, hvor vi markedsføre osv.

Men nu når det ikke er et Dansk firma må vi så overhovedet give os selv løn? Skal vi bare betale Dansk skat af vores løn, eller hvad er reglerne?

Mvh Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ser du ikke lige får svar - og jeg har det heller ikke men for at nogen skal svare begavet (ud over ring til en revisor) så

Hvad vil det sige?  I - har startet virksomhed sammen i udlandet? I er ejerne og stifterne?

Hvor - i hvilket land har I stiftet den virksomhed og hvor hvor i verden driver den sin aktivitet -

Har den hele hovedsædet og hovedaktivitet i det land?

Er I hovedejere og driver I i virkeligheden hovedaktivitet fra Danmark som normalt ville lægge hele skattepligten i DK mig bekendt - herunder indberetningspligt for løn?

Jeg spørger for at give håb om, at nogen kan melde kvalificeret ind. Man kan f.eks ikke bare som hovedaktionær stifte udenlandsk selskab med det formål at drive hovedaktivitet i DK uden dansk skattepligt

Det jeg kan sige er at I givet er fuldt skattepligtige af "løn" og hvad I er som ejere tør jeg ikke ud fra det lidt i oplyser siger, men jeg har lidt fornemmelse af, at skattepligt generelt til DK i det i beskriver

Dertil en masse åbne spørgsmål om moms - I sælger digitale produkter - til private i DK og EU?? - I så fald er der krav om momsregistrering i hvert EU land og dermed også dansk moms på de digitale produkter - som udgangspunkt - uanset hvor I har lagt jeres "firma

Jeg synes helt klart I skal ofre en revisor på at rådgive jer konkret ud fra flere oplysninger og få afklaret samlet skattepligt og indberetningspligt for "løn" 

Se om nogen der forstår bedre tør svare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for dit fine svar! tror vi tager fat i en Revisor og snakker med ham om det.

Men gælder de moms regler også når virksomheden ikke ligger i eu? 

Mvh

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror altså som John at i skal bruge en revisor fra et af de større statsautoriserede revisionsfirmaer (vigtigt)

En virksomhed hører ikke nødvendigvis skattemæssigt hjemme der hvor ejerne registrerer den. Den hører hjemme hvor majoriteten af aktierne hører hjemme. Fordi to bor i Danmark og en i udland så bliver det et dansk firma hvis du spørger dansk skattevæsen. Det vil sandsynligvis betyde at i bliver omfattet af reglerne omkring dobbeltbeskatning, så i både betaler firmaskat i Danmark og udlandet. Det er kompliceret stof og afgørelsen for bedømmelsen ligger hos skat.

Firmaet kan sagtens give Jer løn men den skal beskattes i Danmark, når det er her i bor og arbejder.

Momsreglerne gælder alle virksomheder der sælger for mere end 50000 kr/år til danske kunder - også udenlandske virksomheder. Men det er korrekt at det er nemmere at snyde hvis ikke man er dansk. Men du vil se at store US virksomheder bl.a. indenfor hosting de trækker moms fra danske kunder.

Tror det er sådan landet ligger, men snak med den revisor.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper15:

Hej John,

Mange tak for dit fine svar! tror vi tager fat i en Revisor og snakker med ham om det.

Men gælder de moms regler også når virksomheden ikke ligger i eu

Mvh

ja onestopshop regler omfatter alle landes salg af elektroniske ydelser til private i EU - uanset landet ligger i EU eller uden for (ellers ville alle større jo bare lægge et selskab uden for og i et land uden moms -  hvis de ville sælge elektroniske ydelser momsfrit til EU personer. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)