Hej Aminoer Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med. Jeg er i skrivende stund i gang med at indberette regnskab for 2015 på virk.dk via Regnskab 2.0 Basis. Der er tale om et lille ApS. 1: Er det korrekt at samle vareforbrug, fremmed arbejder, salg-,transport, og administrationsomkostninger i ”eksterne omkostninger? 2: Skal jeg skrive omkostninger i plus og nettoomsætning i minus, eller er det omvendt? 3: I punktet ”Forslag til resultatdisponering” er der en mulighed, der hedder "overført resultat". I 2014 havde selskabet et underskud på 15.000 kroner, sidste år (2015) have selskabet et overskud før skat på 32.000 kroner. Skal jeg skrive noget i ”Forslag til resultatdisponering”. Selskabet skal kun afholde selskabsskat og resterne efter det skal blive i selskabet i 2015? Håber meget, at I kan hjælpe. Alt godt. /Lasse |
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.