Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Resultatopgørelsen på virk.dk – Regnskab 2.0.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med. 

Jeg er i skrivende stund i gang med at indberette regnskab for 2015 på virk.dk via Regnskab 2.0 Basis. Der er tale om et lille ApS.

1: Er det korrekt at samle vareforbrug, fremmed arbejder, salg-,transport, og administrationsomkostninger i ”eksterne omkostninger?

2: Skal jeg skrive omkostninger i plus og nettoomsætning i minus, eller er det omvendt?

3: I punktet ”Forslag til resultatdisponering” er der en mulighed, der hedder "overført resultat". I 2014 havde selskabet et underskud på 15.000 kroner, sidste år (2015) have selskabet et overskud før skat på 32.000 kroner. Skal jeg skrive noget i ”Forslag til resultatdisponering”. Selskabet skal kun afholde selskabsskat og resterne efter det skal blive i selskabet i 2015?

Håber meget, at I kan hjælpe.

Alt godt.

/Lasse

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke krav om, at du skal oplyse omsætning, vareforbrug og andre eksterne omkostninger. Det kan samle i en post "Bruttoresultat"

Forslag til resultatdisponering - årets resultat skal stå som overført resultat, hvis der ikke skal udloddes noget som udbytte.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Som der også bliver svaret så kan du samle det i Bruttoresultat. Jeg vil dog mene at du så skal skrive det i Anvendt regnskabspraksis (medmindre du pga. mikrovirksomhed kan undgå at lave sådan en)

2: Omkostninger i minus. Indtægter uden fortegn.
3: Jeg er lidt usikker på hvad du mener. Der skal selvfølgelig beregnes skat af det 32.000 kr., +- ej fradragsberettigede omkostninger, renter fra skat, osv. Tallet der er tilbage, lad os sige 20.000 kr., kommer til at stå som det sidste tal i resultat opgørelsen. (i 2014 var det så -15.000 kr. går jeg ud fra), tallet skal så stå i overført resultat.

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Pefekt...! Tak for godt svar. Så behøver jeg ikke også spørge dig i den anden tråd jeg netop har lavet.

1000, 1000 tak for hjælpen.

/Lasse

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget fornemt. 1000 tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)