Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SLIK IMPORT - hvem skal man vælge?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du gøre det billigere med 32Tons fra Tyrkiet end de 38.799kr ?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset om du vælger at importere, eller købe herhjemme, skal du virkelig gennemtænke ideen.

Markedet med slik butikker der snyder med afgifter er desværre kæmpestort + hård konkurrence fra Supermarkeder der dumper priserne til indkøbspris - eller lige under, blot for at trække kunder ind.

Der er fordele og ulemper ved egen import.

Mange varer vil du kunne få lidt billigere ved egen import, men samtidig har du så mærkning, afregning af afgifter, fragt, længere leveringstid, forkerte/ødelagte varer, ekstra kontrol fra fødevaremyndighederne, alt efter hvor god en leverandør du finder.

Jeg har tidligere lavet nogle tråde, hvor jeg skriver lidt om hvad du minimum skal omsætte for at få en rentabel butik, du kan prøve at søge lidt i arkivet.

Hvis jeg skulle starte fysisk butik, ville jeg nok forsøge mig med nichemarkedet, så som økologisk slik, sukkerfrit , halal gelatine, special varer osv.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper . Jeg er enige med dig og det er præcis det jeg gøre . Jeg har tænkt mig gå ind i halal galetin market. Og personligt synes jeg ikke man skal bare importere varer . Men besøg fabrikken og se på produkterne og få en aftale på plads .og smags prøver med i købet

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg har ikke tænkt mig fysisk butik men en webshop og ja der skal være afmærkning .

Jeg har snakket med told inde hos Skat og de siger der er to former for told når man importere slik. Der er den 9% sats eller 1kr per kg . Udover det når det ikke er løsvægt slik er kravene ikke så store som hvis man solgte løsvægt og jeg har snakket med fødevarestyrelsen om det.

Men p.t venter jeg på mit brand skal blive færdig som jeg har bestilt

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i opstartning fase p.t

Fragten er ikke dyr .... Jo mere du køber , jo billigere er det.

De produkter jeg kommer til at sælge er samme produkter som du kan købe i Danmark med svine galetin... bare det er halal galetin..og det bliver importeret uden for eu

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Yousef M. Tantouri:
Jeg er i opstartning fase p.t
 

Du må gerne kontakte mig når du har noget konkret, det kunne godt tænkes jeg var interesseret i nogle af dine halal produkter. :)

Mvh

Jesper

Sliknet.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Yousef M. Tantouri:
Kan du gøre det billigere med 32Tons fra Tyrkiet end de 38.799kr ?

umuligt at svare på, da Tyrkiet er et meget stort land, du nævner heller ikke om det kræver køling under transport. Der findes specitører som har bl.a Tyrkiet som speciale.  Alternativt vil jeg anbefale at du undersøger muligheden for søfragt med container/ kølecontainer

Husk i øvrigt at du også skal betale told af fragtudgifterne.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den er jeg med på og det er ikke køle varer . Men tørlast fra Istanbul.

Jeg har undersøgt de forskellige muligheder og det bedste jeg kom frem til var med lastbil både på pris og leveringstid

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det bliver lidt svært at køre igennem Tyskland med 32 ts. netto last :)

desuden skal du lige tænke på om volumen kan være på bilen - de fleste paller med slik er ikke over 500 kg

så de skal stables, hvilket er lig med transportskader

mvh

Søren

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren H:
Det bliver lidt svært at køre igennem Tyskland med 32 ts. netto last :)

Så måske er en containerløsning er et bedre valg?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)