Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Besked fra skat angående underskud

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skriver ang. at jeg i dag skulle udfylde min udvidet selvangivelse.
Jeg har haft underskud i min enmandsvirksomhed i år og indskriver derfor dette. Efter jeg har udfyldt talene accepterer jeg min udvidet selvangivelse. 
Jeg opdager, at jeg har ramt forkert tast og går derfor ind og ændrer min selvangivelse igen, så tallene passer.
Efter det er gjort kommer der en besked op fra skat, i min underbevidsthed når jeg at læse noget med underskud i 3 år og jeg skal udfylde en rubrik om hvorfor (eller noget ligende). Mere når jeg ikke at læse fordi jeg bare godkender, ligsom jeg gjorde først gang. Forskellen er dog bare der denne gang kom en ekstra side op.
Jeg ved ikke hvad jeg har "sprugtet over" pga min dumhed. Er der nogle der har oplevet ligende før og evt kan I forklare mig hvad det er eller hvad jeg bør gøre? 

Mvh. Mathias

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din mindre personlige virksomhed giver underskud flere år i træk, er det vigtigt at gøre det klart over for skat, at du driver virksomheden med overskud som formål, da de ellers i nogle tilfælde kan finde på at omgøre din enkeltmandsvirksomhed til hobbyvirksomhed.

Jeg vil tro at du kan få systemet til at gentage processen ved at lave rettelsen en gang til.

Ellers kan det være en god idé at ringe til skat, så du er sikker på du har udfyldt din selvangivelse korrekt.

John har skrevet lidt om forskellen mellem virksomhed og hobbyvirksomhed, som kan være værd at læse.

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

Det ville være ægerligt at miste et fradrag pga. en fjumrefejl.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Karsten.
Jeg er godt klar over det med hobby virksomhed, jeg tænkte det måske havde noget med det at gøre. Første gang jeg skrev forkert fik jeg ingen besked, det gjorde jeg som sagt anden gang. Jeg har nu prøvet at ændre i min selvangivelse flere gange, men jeg har ikke fået samme besked igen. 


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

der burde være kommet materiale op hvor du skulle udfylde noget der forklarer underskud 3 år - og skat vil normalt ofte reagere der med at skulle have forklaring og indkalde hvis ikke man får udfylde - netop fordi 3 år kan skabe tvivl, om formålet faktisk er overskud eller ikke - og så kan fradrag for underskud borfalde

Enten venter du og ser - eller du kontakter skat og taler med dem om det - Da du har fået beskeden - men kommet forbi den - tror jeg du skal regne med at skulle tale med dem i alle fald, og så får du ro - og får forklaret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John
Mange tak for svaret.
Jeg ringer til dem i morgen. Jeg har drevet det som en "seriøst virksomhed", med profit for øje. Jeg har dog besluttet mig at lukke min enmandsvirksomhed, da jeg er kommet til den konklusion at det simpelthen ikke kan blive rentabelt i længden, som tingene er nu. Derudover har jeg været ramt af Ewires konkurs og nogle falske varepartier. Den eneste grund til jeg ikke har lukket min virksomhed endnu, er at der måske kommer penge tilbage fra Ewires konkurs, det skulle dog have været færdig undersøgt sidste år, men de er ikke færdige endnu.

1) Hvordan vil du forklare det til skat? Ligsom jeg lige har gjort her? 

2) Har jeg forstået det korrekt, at jeg ikke kan få del af Ewires konkursbo hvis jeg lukker min virksomhed før det er opgjort? 

Mange tak for hjælpen! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 ja _ en konkurs er jo klart noget alle kan rammes af - også selv om de driver med overskud for øje og samme med falske varepartier.

2 - der bliver ikke noget af værdi i e-wire vil jeg sige - men jeg vil nu mene at du stadigt har retten da du har drevet det som personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John
Mange tak for svarene.
Forsæt det gode arbejde du gør for mange iværksætter. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg enten har fået hjælp fra dig eller læst en tråd hvor jeg har brugt dit svar.
God aften til jer begge to!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)