Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, råd til datea kontrakt / afståelse /konkurs

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ! 

Jeg håber virkelig der er nogle herinde der kan hjælpe, give råd eller lignede ! 

prøver at gøre historien kort, der ellers er mega lang.. 

Jeg lejede mig ind i et lokale i et center under datea i  februar 2015. Fik forhandlet huslejen 50 % ned men huslejen var stadig til den høje side. med ud fra de budgetter vi gav datea kunne det godt løbe rundt. i maj måned henvender vi os til dem da budgetterne slet ikke holder og vi ligger meget under det vi skal. ( lokalet havde ligget tomt i 3 år inden vi lejede os ind ) og vi fik ingen hjælp til at synlig gørelse af vores cafe, først 2 måneder efter vi var flyttede ind, kom der klistermærker op og skilte osv.om at vi eksisterede. Vi forhandler os så ned i husleje igen og de går 12000 ned og den rabat gælder så frem til december 2015. hvilket hjalp os gennem sommeren og gjorde at tallene passede sammen. Allerede i november gik der rygter om at de ville flytte fitness world( som lå lige overfor vores lokale og hvor koncept var baseret på  deres placering og dem som primært målgruppe) jeg fik bekræftet ret hurtigt at rygterne var sande, og tog fat i datea for at få et udlæg på min kontrakt fra januar 2016 og frem. Først ville de have jeg skulle stige i husleje men da jeg forklarede jeg vidste det med biografen(byggeriet) kom de med et udlæg om jeg kunne beholde min nuværende kontrakt frem til juni 2016. men da de ikke viste om mit lokale skulle indgå i byggepladsen. kunne de vælge at sige mig op med 3 måneders opsigelse ( har normalt 6 måneder) vi prøvede og lave forhandlinger om vi også kunne sige op med 3 måneders varsel efter juni nu når de ikke kunne give os noget svar. Det ville de ikke gå med til.

så siden januar har vi prøvet at forhandle med dem: Først om vi kunne blive tilbudt et mindre loklae, eller om vi kunne opsige. men den rabat de har givet frem til juni gælder ikke hvis vi ville sige op, så ryger vi tilbage på den kontrakt jeg havde helt i starten som ca er på 26.000 og så 6 måneder frem. da vi forklarer at det kan økonomien ikke holde til da vi rammer sommerperioden plus at vi ligger ved siden af et tomt lokale(byggeplds). Loklaet skal være byggeplads frem til september 2017. Så prøver vi at forhandle om vi ikke kan forkorte opsigelse perioden til 3  måneder og så gå med til at ryge tilbage på den høje husleje . det vil de ikke gå med til. vi prøver så med en afståelse hvor vi frasiger os depositumet, bare for at komme ud af det. det får vi intet svar på. Jeg finder en køber der vil overtage lejemålet og min kontrakt. først så siger de nej. men så da jeg hiver min avokat på sagen går de med til at få oplysninger på køber og dette sker i april måned og skal rykke hver uge for at der sker noget. de har nu godkendt udlejer men skal komme med deres kontrakt fra juni og frem. men overfor køber har de også givet udtryk for at han kun for lov til at overtage da det er den sidste mulighed. for de ved godt jeg ikke kan klarer den økonomisk hvis de ikke gør noget. de holder det hele tiden hen som om de i sidste ende hellere vil have det bliver en konkurs det ender med. og er bange for de vil komme med en kontrakt til den nye køber som de bevidst ved at køber vil sige nej til har avokat på sagen, men synes virkelig ikke der sker noget. så vil rigtig gerne have andres råd & erfaringer. Det begynder virkelig at gå mig på psykisk da jeg ikke kan få noget svar på hvad der skal ske og synes virkelig de kører mig rundt. 

Siden jeg lejede mig ind i centeret er der 10 forretninger der er lukket ned og flere af dem der er endt i konkurs og der er 2 der står til at lukke snarest

Kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan gøre noget ? er virkelig fortvivlet og ønsker bare at komme ud af det nu. Virksomheden er et APS 

håber virkelig der er nogen der kan komme med nogle gode råd ! 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)