Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import - søfragt - kina -told

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal bestille varer (porcelænsvarer) fra kina. Firmaet har jeg tidligere handlet med og er troværdigt.

Ved tidligere køb i kina med søfragt har jeg ladet speditørfirmaet mammen og drascher stå for det. Det er fint - men de tager sig godt betalt for papirarbejdet.
Jeg har fundet varen i skats iveta system og fundet toldsatsen.

Men for at spare penge og lære nye ting ville jeg godt selv stå for papirarbejdet ved forsendendelsen.
Jeg har set i Skats registrere og fundet landing certificate.

Er der andre papirer jeg skal aflevere for fortoldning af varerne. Og hvordan fungerer det i praksis.

Jeg er med til fob hen til havnen.
skal så have speditør til at stå for selve fragten til dk
Men for at de skal kunne udleverer varerne vil jeg jo nok skulle aflevere papirer. Er det her landing certfacate skal udfyldes ? og har producenten så afleveret papirer til shippingfirmaet som helst skal matche eller hvordan gør man det praksis.

Varen er volumemæssigt stor, så det kan ikke betale sig for mig med luftpost, men vil godt have det her til at køre på sigt, da jeg kan spare ret meget ved søfragten og så stå for papirerne selv

MVH
Lars Olsen

mail@larsolsen.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Normalt koster det jo ikke mere end 250 til 500 DKK. At få en speditør til at forestå indfortoldningen. Hvad har du da tidligere betalt for indfortoldningen?

jeg kan absolut ikke anbefale dig at forestå  indfortoldningen da det er en vanskelig og tidskrævende procedure for uerfarne folk.  Selve indfortoldningen kan kun foregår elektronisk i Skats Toldsystem som er meget vanskeligt at bruge.

Prøv i stedet at få nogle "all in" priser på samt samt indfortoldning hos forskellige danske speditører. Jeg kan personligt anbefale følgende firmaer.

Prime Cargo

Geodis Wilson

DSV

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)