Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte fra driftsselskab til holdingselskaber og derefter udbytte til progressionsgrænsen

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at vente til alle regninger er betalt har ikke noget med frie reserver at gøre

Når der ikke er frie reserver nok inden 30/6-2016 regnskabet, så skal I vente på et færdigt regnskab - som jo godt kan laves i princip 1/7 hvis alt med sikkerhed er kommet ind og bogført men ofte må man jo vente, hvis ikke man har 100% overblik over at alt er bogført

OM regninger så er betalt er helt ligemeget - hører de til perioden 1/-2015 til 30/6-2016 så er de med i regnskabet og tæller, uanset om de er betalt fra jer til kunder eller fra kunder til jer

Udbetaling af udbytte vil derefter afhænge af, om der SÅ er opbygget frie reserver der kan udloddes. Jeg synes I skal lade regnskabet gennemgå af kyndig. Om det så er en eller 2 GF der skal til er vel ikke så afgørende, det er jo hurtigt klaret i små selskaber normalt?

Jeg husker ikke hele tråden, men går ud fra, at ønsket om udbytte til progressionsgrænsen bunder i, at I betaler topskat, for ellers er det jo bare at hæve løn inden 30/6 til bundskat. Det har samme skattebelastning i princip som først selskabsskat og så udbytte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

der er faktisk likvider nok til at kunne betale udbyttet med det samme. Er det smartest?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

abille:

der er faktisk likvider nok til at kunne betale udbyttet med det samme. Er det smartest?

Udbyttebetaling kræver at der er frie reserver til dette i datterselskabet. Er der frie reserver efter regnskabsafslutning 2015/16?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

abille:

der er faktisk likvider nok til at kunne betale udbyttet med det samme. Er det smartest?

læs lige mit svar igen. Likvider er helt ligegyldige - du kan jo godt have 100 kr i lommen men skylde 1 mio - du kan også have stiftet for 50.000 kontant - ha bruge de 25.000 og have 25.000 tilbage og de må jo slet ikke udbetales som udbytte

Det SKAL være et generalforsamlinge godkendt regnskab hvor generalforsamlingen konstaterer, at der er frie reserver (som intet har med likvider at gøre) og beslutter at disse skal uddeles

Du er nødt til at tage en revisor ind over, for du fanger ikke svarene og pludseligt har du fået lavet noget ulovligt her - noget som kunne være et ulovligt aktionærlån - maskeret udbytte og meget andet sjov

Du skal starte med at vide hvad frie reserver betyder (ses oftes lettest ved at egenkapitalen overstiger de bundne reserver)

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Det var min fejl. Det jeg mener at selvfølgelig at vi har fri reserver. Som der står i toppen så har vi et overskud på x antal kr for regnskabsåret og vores bankkonto overstiger dette beløb (overskud fra tidligere år hvor der ikke har været udbytte) burde der vel ikke være noget galt i at udbetale allerede d. 30/6.

Men mit spørgsmål lyder på om jeg må vente til den 30/8, hvor alle faktura er betalt, med at holde generalforsamling og udbetale udbytte til holdinngselskaberne som så indregner dette udbytte i regnskabet for samme år, eller om det skal indregnes i næste år.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var det det lød til der ikke var

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal betale lidt for at få en revisor til at checke og forklare for forkert udbytte kan være meget dyrt. Du taler stadigt om bank som om penge der betyder spor - Det er ikke så dyrt at få en gennemgang hurtigt

Alternativit (men ikke så godt som at betale en for at se) så skriv dit CVR nr så kan nogen sikkert checke i alle fald sidste års regnskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg værdsætter dine svar, men det her handler ikke om jeg skal betale en revisor. Det handler om at jeg gerne vil opnå en forståelse af et specielt koncept selv, og det er netop derfor jeg spørger herinde :) Jeg forsøger at fremlægge situationen, men måske der er noget jeg ikke får klarlagt ordentligt.

Kan du ikke fortælle hvilke informationer du har brug for før at mit tænkte eksempel giver mening? Se min aller første besked som jeg synes indeholder de fleste relevante informationer.

Ser frem til at høre tilbage fra dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

abille:
burde der vel ikke være noget galt i at udbetale allerede d. 30/6.

Udbytte skal besluttes på en generalforsamling - hvor den ordinære generalforsamling skal afholdes sendes 5 måneder efter regnskabsårets afslutning. Det vil for jer sige senest den 30. november 2016.

abille:
og udbetale udbytte til holdinngselskaberne som så indregner dette udbytte i regnskabet for samme år, eller om det skal indregnes i næste år

Hvis vi tager udgangspunkt i, at der er frie reserver, så afhænger muligheden for om det planlagte udbytte skal med regnes i Holdings regnskab der slutter den 30/6 2016 eller først i det efterfølgende år af den valgte regnskabspraksis. Det er her den virkelige udfordring formentlig vil være for jer at få det indarbejdet i alle selskabers regnskaber og noter.

For at holdingselskaberne kan medtage det i indeværende regnskabsår vil udgangspunktet være at indregning kapitalandelene til indre værdi (det er lidt mere end to posteringer i regnskabetSmile)

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk på, at opskrivningen ved indregning efter indre værdi skal bindes på egenkapitalen og således ikke er en del af de frie reserver.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)