Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Face rekognoscering

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har set der findes programmer/apps, som kan sammenligne f.eks. ansigt vs. celebrities, og dermed finde ud af, hvem du ligner mest.

Jeg tænker derfor at det er muligt, at sammenligne dine Facebook venner (så Facebook benytter deepface), og sammenligne med en udvalgt gruppe mennesker.

Ideen er, at man skal kunne sætte et billed ind (f.eks. en Facebook ven) og på den måde, finde en person i en database (f.eks. celebreties) som ligner den udvalgte Facebook ven mest.

Er dette muligt at lave, så det faktisk fungerer, og man ikke altid ligner Jennifer Aniston 97% af tiden, som man jo gør på Facebook.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 35
Fra  MachineReady Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er bestemt muligt. Den slags er mit speciale :)

Der findes heldigvis nogle databaser med billeder af celebrities man kan downloade gratis, derfra er det "bare" at lave det stykke software som kan give et tal for hvor meget 2 billeder ligner hinanden. Når man har tallet for lighed kan man finde den som ligner mest. Jo større database med celebrities og jo bedre software man har - desto bedre vil oplevelsen være af at man finder en som man rent faktisk ligner.

I praksis vil man skulle bruge nogle tricks for at at få det til at skalere. Den funktion som skal beregne lighed vil ofte kræve en del regnekraft og derfor duer det ikke at skulle sammenligne med alle billeder i databasen hver gang, så går det for langsomt.

Hvis du er seriøs omkring det kan jeg udvikle sådan en løsning til dig, som både vil være rimeligt præcis og også skalere. Har nemlig lavet research på netop dette område.

Machine Learning rådgivning og Software udvikling: MachineReady

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)