Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en webshop, hvor en del af mine menupunkter "går igen" flere steder. Altså kan et menupunkt have samme navn og indhold, men være placeret flere steder i menustrukturen. I praksis sker der det, at når en kunde klikker på et menupunkt, som er flere steder, så bliver han sendt direkte videre til den kategori, jeg har valgt skal være hovedkategorien. På den måde skal jeg kun vedligeholde varer, sidebeskrivelse m.m. ét sted.

Mit spørgsmål er nu, hvilken redirect der vil være det mest optimale at sætte på alle de menupunkter, som i virkeligheden blot linker videre til en hovedkategori?
Håber nogen af jer kan svare på det.

Vh
Morten

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som, du har beskrevet det, er redirects helt unødvendige.

Du har forskellige menuer på samme side, som hver indeholder links til samme kategoriside. Det er jo bare flere links til samme side fra forskellig menuer, det er der ingen grund til at redirecte. Det er helt legitimt (om end unødvendigt) at linke til samme side flere gange.

Noget andet er så, at det kan være uhensigtsmæssigt med alt for megen navigation i forhold til indholdet, så du bør måske overveje om du virkelig har behov for så mange menuer.

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for dit svar.

Gælder det også, hvis det først er for nylig, jeg har lavet det på denne måde?
Hidtil har de menupunkter, som egentligt indeholder de samme varer, fungeret som selvstændige menuer. Nu linker jeg så fra dem til hver sin hovedmenu. De menupunkter "forsvinder" jo nu for Google og adresserne eksisterer ikke på samme måde længere.



Side 1 ud af 1 (3 indlæg)