Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg ? hævet løn uden skat i selskab

Side 4 ud af 4 (37 indlĂŠg)
Tilmeldt 14. May 16
IndlĂŠg ialt: 6
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op med svar 😊 Jeg ejer kun 2 % af firmaet og min nye revisor vil ikke hjĂŠlpe da det er ulovligt det jeg har gjort. Ulovligt aktionĂŠrlĂ„n og kildeskat en. Det skal ogsĂ„ lige siges at der er givet for meget i lĂžn til at betale at kunne betale skatten 😕 Hvilket er dumt! Jeg tage den konsekvens det har.

Tilmeldt 14. May 16
IndlĂŠg ialt: 6
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fĂ„et af vide at jeg hĂŠfter for det personligt og ikke min chef ? 😕 Hvilket er forstĂ„eligt !

Tilmeldt 20. Apr 07
IndlĂŠg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du hÊfter personligt for skatten af lÞnnen. Kan du ikke betale kan SKAT krÊve pengene af jeres IVS. Hvis det sÄ bliver aktuelt har IVS sÄ et krav mod dig.

Hvis det er lÞn som du har fÄet udbetalt sÄ bÞr du selvangive det som du har fÄet i 2015 pÄ din selvangivelse. Det begrÊnser dit problem til kun at skulle afregne den skat, som du alligevel vil skulle. Og sÄ har du gjort hvad du bÞr.

Hvis du ikke selv angiver lÞnnen pÄ din selvangivelse sÄ risikerer du selv bÞde for urigtig selvangivelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
IndlĂŠg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
1. Trådstarter selvangiver det manglende beløb på sin egen selvangivelse. Betaler den skat det udløser.

2. IVS har forhåbentligt bogført beløbet som lønudgift i 2015
skal vi ikke gætte på  - i alle fald kun lønnen der blev udbetalt og ikke skatten er bogført og kan selskabet slippe for det problem ved at modtager personligt betaler - jeg ved det ikke i alle fald - og selskabets regnskab vil vel ikke stemme uden bogføring af hele udgiften inkl. skat

Tror ikke det er godt nok det vi bibringer - tror trådstarter skal stole på en godkendt/reg/aut revisor som sætter sig bedre ind i det konkrete end vi gør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
IndlĂŠg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke uenig. Se det som argumentation for at det ikke er en sag om ulovligt aktionÊrlÄn, men en relativ simpel problemstilling om manglende indeholdelde af skat, som kan lÞses simpelt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
IndlĂŠg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Ikke uenig. Se det som argumentation for at det ikke er en sag om ulovligt aktionærlån, men en relativ simpel problemstilling om manglende indeholdelde af skat, som kan løses simpelt.

enig - og det tror jeg også vi er om, at trådstarter skal tage den hjælp der behøves for han løser den ikke helt selv - der burde så også have været svaret fra den revisor han kontaktede - så måske trådstarter alligevel vel hovedaktionær  vi ved det vel ikke stensikkert-  

Det lyder "løsbart" i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
IndlĂŠg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en ejerandel pÄ 2 % sÄ er der ikke tale om en hovedaktionÊr.

Problemet er todelt. FÞrste led er TS ansvar at selvangive belÞbet for 2015 pÄ sin selvangivelse. Det er ligesom nu der skal gÞres. Det kan han selv tage hÄnd om. Ligesom han ogsÄ selv lÞber risikoen ved ikke at gÞre noget.....

Side 4 ud af 4 (37 indlĂŠg)