Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At få penge til at slå til som selvstændig og single.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er single, ingen børn, men selvstændig.

Jeg føler mange gange at der mange som ikke forstår en, når de spørg, om man tjener mange penge som selvstændig.

Og jeg svare: Det gør jeg ikke.

Da jeg er alene om at tjene pengene og betaler udgifterne. Så har man ikke mange penge til sig selv bageefter. 

Jeg mangler mange gange nogen i samme situation og dele hinandens erfaringer og give gode råd og vejledning til hinanden.

Jeg har været selvstændig fodplejer i snart 6 år og elsker mit job meget. Ved siden af er jeg disburtør for et network markting firma.

Er der nogen derude som har lige som mig svært ved at få pengene til slå til? Når er både selvstændig og single? Hvordan klare I jer til hverdag?

Mvh

Susanne Ring Andersen

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spiser masser af havregryn :) 

Men jo, du har klart en pointe. Mange tror fejlagtigt, at fordi man har eget firma, så tjener man gode penge. Man bliver ikke nødvendigvis rig af det i penge, men i hvert fald på oplevelser. Så tænker, at man skal fokusere på den frihed man har i forhold til mange 8-16 lønmodtagere. Og typisk er selvstændige også mere glade for at "gå på arbejde". Så der er mange andre ting end penge, der spiller ind.

Når det så er sagt, skal økonomien jo også gerne være nogenlunde, så man ikke ligger søvnløs om natten og man kan betale sine regninger. Så fokusér på at få en nogenlunde solid indtægt, og derfra kan du jo så overveje mulighederne for måske at udvide din forretning og/eller automatisere nogle ting, så du ikke bruger for meget tid på rutineting. Måske lidt svært som forplejer, men der er som regel altid ting, der kan justeres på. Overvej f.eks. en shop, hvor dine kunder og andre kan købe fodplejeprodukter og lign. Der er mange muligheder:)

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har helt sikkert flere gode pointer.

Rigtigt mange selvstændige lever slet ikke den glorværdige tilværelse som mange tror. Vi skal passe på det glansbillede som nogen vil have af de selvstændige som popsmarte multimillionærer, det er kun en meget lille brøkdel der er i den kategori, resten er hårdtarbejdende almindelige mennesker, som knokler for deres virksomhed 20 timer i døgnet.

Der mangler virkeligt et sted for almindelige selvstændige, hvor der kan snakkes frit og åbent om surt og godt, hvor man kan støtte og hjælpe hinanden ud fra menneskelige motiver.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg spiser havregryn hver morgen. :-)

Det er meget svært som fodplejer, at få en shop ved siden til at køre rundt, da man kan købe billigere fodplejeprodukter i mange daglige vare butikker i dag. Har nemlig prøvet det uden succes.

Men hvis  der nogen som kommer med en unik produkt som ingen andre har. Så kan man jo prøve igen. :-)

Mvh Susanne

Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Finn.

Ja, der mangler et sted sted hvor vi kan hjælpe og vejlede hinanden, uden vi skal være konkurrenter.

Hilsen 

Susanne

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Susanne, har du overvejet at importere produkter, som ikke findes i handlen allerede? Det muliggør en bedre prisdækning, og kan man afsætte til nye markeder, så kan man opbygge stærke relationer til eksempelvis Asiatiske producenter.

Jeg tror indtjeningsgrundlaget er forskelligt - nogle starter deres virksomhed på et grundlag, hvor de allerede er igang. Andre prøver at bygge noget op, og skal først afprøve markedet. Nogle skal ud og investere en masse.

Så alt efter branche, baggrund og netværk, tror jeg at vi alle kæmper på hver vores front. Når alt kommer til alt, så handler det om, at følge sin passion og så bliver lønnen mindre vigtig :-) 

Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob.

Jeg har overvejet at importere produkter, men har ikke pengene til det, for det koster noget at få dem her til.

Lige nu har fundet et produkt gennem network markting, som ikke kan fås i almindelig butikker, som jeg ved at oplyse folk om i min omgangskreds og den område jeg bor i. Det går fremad med det. Og jeg elsker dette produkt. :-)

Så pengene er ikke alt. Jeg skal jo også stå indenfor produkterne jeg sælger videre. Ellers vil jeg være utroværdig og det er ikke godt for mig længden. 

Men jeg er åben for mange gode råd og vejledning, hvad man kan gøre bedre.  Mange tak for dit input til mig.

Mvh

Susanne

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er i hvertfald en kæmpe fordel enten at have penge med fra start, eller have et alm. lønmodtager job ved siden af når man starter op.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lave omkostninger selv vil sige er vigtigt 

billige husleje 

jeg har ingen bil

optage ikke lån

lev ikke over evne 

spare op til det man ønsker derved undgår man at skulle låne penge 

bruger genbrugs tøj dog finder jeg også meget tøj og derved man også på tænker på miljøet 

er mange i dag der får gratis mad , det meste er godt hvor står bedst before , jeg går en tur hver aften og får en masse gratis mad , og derved spare delvis på maden dog hvor jeg bor er der omkring 1000 andre der fået samme ide så de gode steder er der tit kø og man skal være først for at få det bedste .

spare strøm slukker altid 

jeg har ej fjernsyn eller internet men går tit på bibliotek så spare jeg også der , når har mere er det dog en af de ting jeg vil investere som iværksættere er det vigtigt at kunne svare altid men bor tæt bibliotek og heller ikke så langt mine forældre så kan også der internet og får gratis måltid mad der.

jeg rejser ikke men hader også ødelægge miljøet flymaskiner forurene en masse og vll hellere så blive derhjemme og så har hellere i ikke dårligt samvittighed over ødelægger miljøet 

grundlæggende er det både min passion elsker klare mig selv det giver en masse og så lever jeg især også sådan da jeg også gør noget godt for miljøet med min livsstil 

huske hver bedre end konkurrenterne levere den bedste ydelse hver gang og hver flink holde aftaler min passion er at være bedste af det jeg levere 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael hvor er det du for gratis mad?
Der er mange herude hvor jeg bor som har det virkelig svært økonomisk.
Aner dog ikke hvordan de overlever omkring mad.

Jeg tænker lidt at det må være svært at være iværksætter idag, uden en computer, internet forbindelse og en mobil telefon. Der er kunder, leverandør, told og skat ting og sager.
Selvfølgelig kan meget måske eventuelt klares via gratis internet på Bibliotek eller andet sted sportshal hvor de har gratis Internet, men det må alligevel være et stort problem.
Der må spares hvor der kan, og rejser, ferier, er hverken nået ledige eller iværksætter har meget af.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)