Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Letteste måde at modtage B2C betaling på?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg har opstartet et vinimport-firma og vil snart modtage mine første varer fra USA. Når varerne kommer til DK er planen at de skal videresælges til forretninger (restauranter, vinhandlere, etc.). Jeg har dog også brug for at kunne sælge direkte til forbrugerne. Jeg overvejede først en webshop med onlinebetaling, så jeg kan tage imod Dankort og automatisk udsende fakturaer. Det er dog prisen for en onlinebetalings-aftale som gør at jeg er lidt afholdende overfor idéen.

Hvordan er det lettest for mig at sælge vin til en person, hvis en ven siger at han gerne vil købe en kasse. Jeg har aldrig oprettet en faktura før, og vil jo gerne have at jeg overholder alle reglerne. Kan jeg bare sende en email til min ven med fakturaen vedhæftet samt et konto og reg. nr til min erhvervs-bankkonto? Jeg regner kun med at lave 5-10 styks B2C-salg om måneden i begyndelsen, så det er derfor webshop-betalingsidéen vil være for dyr. Har I nogle idéer?

Der er jo også nogle betingelser om f.eks. returnering, som kunderne skal godkende. Med en webshop godkender de sådan noget automatisk. Hvordan får jeg dem til det uden webshop?

På forhånd tak!

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til betaling.
Kunne man overveje at bruge Swipp?
En faktura, kan du jo lave i et word dokument f.eks., man kan se kravene til en faktura her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2068789
Du kan evt. bruge en forenklet faktura eller kassebon.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2068791

Jeg kan ikke se hvad der skulle være galt med at du sender kunderne en email med en faktura og så et kontonr. og regnr. :)
Jeg vil derudover mene at kunderne altid har 14-dages returret når du er "internetforhandler".

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:
Jeg vil derudover mene at kunderne altid har 14-dages returret når du er "internetforhandler".

Det er jo ikke nethandel, hvis kunden står overfor dig og siger: "Stik mig dog lige en kasse af den gode rødvin der", betaler med MobilePay eller Swipp og tager kassen med hjem. Det er jo en fysisk "butik" og ingen returret.

Hvis det kun sker sjældent, kunne en kvitteringsblok vel også gøre det, men ellers ja, en faktura i et word-dokument - eller i et af de enkle og billige (gratis) regnskabsprogrammer som f.eks. Dinero.

Jeg bruger ikke selv Dinero, men hører da stort set kun godt om det.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Frederik-N:
Jeg vil derudover mene at kunderne altid har 14-dages returret når du er "internetforhandler".

Det er jo ikke nethandel, hvis kunden står overfor dig og siger: "Stik mig dog lige en kasse af den gode rødvin der", betaler med MobilePay eller Swipp og tager kassen med hjem. Det er jo en fysisk "butik" og ingen returret.

Nej det er jeg helt med på. Men hvis man laver en Webshop, så kommer man bl.a ind under det med 14-dages returret. :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)