Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejebolig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle 

leje et hus lige for tiden så tænkte på om jeg kunne gøre noget smart så mit firma (enlkenmandsfirma) Kan leje det eller på en anden måde om det kan betale sig om for mit firma ind over husleje så jeg kan "slippe billiger" i hus leje 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

A.T.Henriksen:
leje et hus lige for tiden så tænkte på om jeg kunne gøre noget smart så mit firma (enlkenmandsfirma) Kan leje det eller på en anden måde om det kan betale sig om for mit firma ind over husleje så jeg kan "slippe billiger" i hus leje 

Det lyder for godt til at være sandt .... ikk? Jo .... - og så er det heller ikke muligt. Sådan er reglerne fundamentalt.

Det er heldigvis sådan i DK at der kun findes få ting hvor der er hurtige penge at spare eller tjene.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et værelse som udelukkende bruges erhvervsmæssigt kan du trække en andel af forbrugsudgifterne fra.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2083512 <--- nedenstående er taget herfra

Fradrag for arbejdsværelse i hjemmet beregnes som udgangspunkt som en forholdsmæssig del af udgiften til el, vand og varme, svarende til arbejdsværelsets andel af ejendommens samlede areal. Dog beror afgørelsen på en konkret vurdering i den enkelte sag.

Hvis arbejdsværelset befinder sig i en lejet bolig, beregnes fradraget som en forholdsmæssig andel af huslejen, svarende til arbejdsværelsets andel af den samlede bolig. Hertil lægges en forholdsmæssig andel af el og varme.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I lejebolig - og med enkeltmandsvirksomhed er reglerne ret skarpe. Lokalet der lejes, som % af huslejen i forhold til m2 hvis samme m2 pris for hele lejemålet) skal ligge, så der ikke skal være gennemgang gennem det til nogen andel del af lejemålet og det må udelukkende være i brug til firmaet og der må udelukkende befinde sig firmatilskud i lokalet. Det er noget skat er ganske skarpe med ved kontrol.

I så fald, læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html 

Overvej også min E-bog FRADRAG http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html som har dette med sammen med en masse andre fradrag du som virksomhedsejer kan have fordel af at kende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)