Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told spørgsmål

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Principielt behøver du ikke at gøre noget. Du skal som nævnt være registreret som importør. DHL/TNT/FedEx eller hvem du nu benytter, sørger for indfortoldningen. Post Danmark/EMS har jeg oplevet meget bøvl med, så dem prøver jeg at undgå. Sørg for at få anført dit CVR-nummer som navn på pakken, så er der ingen tvivl om, at modtageren er et firma.

/Kjeld

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, men lige for at forstå det helt rigtig.
Du skrev tidligere at når et firma importerede for under 1.150 kr. så skulle varerne alligevel indfortoldes, dog uden at der skal betales told. Og at dette gøre med procedurekoden 4000C07 (Fritagelse for importafgift i henhold til RFO (EF) Nr. 1186/2009 art. 23 Forsendelser af ringe værdi)
Du skriver nu at jeg principielt ikke behøver at gøre noget. Så du mener alligevel ikke at jeg ikke behøver at gøre det, når jeg er importør registreret og får varer hjem under 1.150 kr? Heller ikke, hvis DHL/FedEx/PostDanmark ikke fortolder for mig?
På forhånd endnu engang mange tak.

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

? :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

sabrinapaulsen:
? :-)

 

Du bliver sgu nødt til at være lidt mere konkret ellers er det svært at hjælpe dig!

Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde nu bare svaret tilbage på Firma-dyrs besked:

Tak for svar, men lige for at forstå det helt rigtig.
Du skrev tidligere at når et firma importerede for under 1.150 kr. så skulle varerne alligevel indfortoldes, dog uden at der skal betales told. Og at dette gøre med procedurekoden 4000C07 (Fritagelse for importafgift i henhold til RFO (EF) Nr. 1186/2009 art. 23 Forsendelser af ringe værdi)
Du skriver nu at jeg principielt ikke behøver at gøre noget. Så du mener alligevel ikke at jeg ikke behøver at gøre det, når jeg er importør registreret og får varer hjem under 1.150 kr? Heller ikke, hvis DHL/FedEx/PostDanmark ikke fortolder for mig?
På forhånd endnu engang mange tak.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du skal ikke gøre noget. Forsendelsesfirmaet sørger for indfortoldningen.

Kontakt evt. SKAT, hvis du vil være helt sikker.

/Kjeld

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)