Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Grønling" med opstart af hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 13
Fra  Nekiros.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har for nyligt oprettet en hjemmeside omkring spiseforstyrrelser, nærmere anoreksi (http://nekiros.dk/)

Da det er første gang NOGENSINDE, at jeg roder mig ud i noget med hjemmesider og IT,
er der selvfølgelig meget nyt at lære...

Mit spørgsmål er så, om der er nogle erfarne hoveder mht. hjemmesideopbygning,
som vil komme med en hurtig vurdering af sitet. 

- Virker siden troværdig?
- Er siden læsevenlig?
- Hvad med sprog/sprogbrug?
- Design, for lidt eller tilpas? 
- Andet

Pt. har jeg ikke særlig meget info på siden, da jeg også har et arbejde ved siden af. 

Al hjælp, ris/ros modtages med kyshånd.

Mvh Nicklas

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Rigtig fin side og når det er første gang du arbejder med noget på nettet er Wordpress et godt valg, da der er mange guides til hvordan du kan lave lige hvad du har lyst til med din side.

Der er sikkert flere holdninger om den her, men: Jeg synes overskrifterne er lidt svære at læse, det er højst sandsynligt fordi du har valgt en serif-font (dem med små krøller i enderne af alle streger). Min anbefaling vil være at du finder en sans-serif font, som ikke har disse krøller. Google de to ord, så kan du tydeligt se forskellen.

Få slettet de tomme blog-indlæg, du har sikkert en ide om hvad du gerne vil skrive om, lad dit første indlæg handle om det og få det smidt online, så er du også i gang, så bliver nummer 2 lettere at skrive

På din kontaktside kunne jeg godt tænke at læse mere om hvad man kan forvente når man kontakter dig. Hvad må jeg spørge om? Hvilket svar kan jeg forvente? osv. Også for din egen skyld.

Reklamepladsen i venstre side er bare en gul boks hos mig (uden adblocker).

Sprog/Grammatik er ud fra hvad jeg kan se helt fint, bare fortsæt det gode arbejde.

En anbefaling: Vær meget klar i mælet om hvorvidt du taler af personlig erfaring eller citerer/henviser til etableret viden fra en læge.

Pøj pøj med det!

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 13
Fra  Nekiros.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for feedbacken Anders, og tager det selvfølgelig til efterretning :-)


Mht. reklamepladsen til venstre, så har jeg tilføjet den i dag (Google Adsense)..
Jeg går ud fra, at den lige skal have noget tid til at målrette annoncer først. 

mvh Nicklas

Fra Haderslev
Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 94
Fra  Lyngedal & Partners Skrevet kl. 05:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyngedal & Partners – Kreativt Bureau
Din højre hånd i den digitale verden

Fra Greve
Tilmeldt 30. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Fra  Kiropraktor Sydkysten Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Første indtryk er at den er dejligt overskuelig. Det som jeg lige ser ved vare at kigge på forsiden er - sørg for at give dine indlæg navne så de ikke hedder indlæg 1, 2 og 3 osv. Navnene på indlæggene vil være med til at givedig placeringer på google når folk søger på det de handler om.

Under Om: lav en kort præsentation af dig selv, hvem du er, hvorfor diu ar lavet siden, etc.

VH

Jette

Kiropraktor Greve & Karlslunde - www.kiropraktorsydkysten.dk

Tilmeldt 14. Apr 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas.

Fin side. Fungerer fint med de to typer skrifter serif til overskrift og sans serif til brødtekst. Men sørg for at du bruger fuldstændig samme punktstørrelse i overskrift, samme i mellemrubrik og samme i brød: på forsiden har du to forskellige punktstørrelser i mellemrubrik. Jeg giver Anders ret i at fonten i overskrift og mellemrubrik virker lidt 'mudret'. Skyldes at fonten enten er klemt eller x-højden lige høj nok. Hvis ikke det er noget du selv har lavet, så prøv at vælge en anden font. Som sagt, synes jeg det fungerer fint med en serif font. Hvad læsbarhed angår bryder jeg mig ikke om tekst i kursiv, heller ikke for at fremhæve et ord. Og dur ikke sammen med fede overskrifter. Det udstråler ganske vist 'seriøsitet' men unødvendigt. Bevar i stedet den lille punktstørrelse. Så har du opfyldt et vigtigt designelement: Størrelseskontrast.

Jeg forstår det er en blog du er ved at oprette og du løbende vil skrive om forskellige emner. Men jeg vil anbefale dig at få en til at læse korrektur på de faste tekster. Der er så vidt jeg kan se et par fejl på forsiden. Det er småting, men alligevel.

Billedet i banneret er enten uskarpt eller pixeleret. Når du er klar til at sende i luften, så få et superskarpt billede. Men fint med det grønne og naturen. 

Pøj-pøj med det.

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 13
Fra  Nekiros.dk Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Mange tak for alle kommentarerne - de har været gavnlige og der er blevet kigget på det meste.

Jeg har ikke haft tid til at udvælge billeder, da det er en længere proces; ellers er jeg helt enig med dig Jesper. 

Jesper Skov:

Hej Nicklas,

Ok side.

Personligt mangler jeg nogle billeder som er med til at fortælle historien. Det at tilføje et billede er altid en god ide, det gør siden mere levende og man får lyst til at læse mere.

Du kan finde "Gratis" billeder / Royalty free images her:

https://www.pexels.com/

https://pixabay.com/

https://freerangestock.com/

http://www.morguefile.com/

http://www.rgbstock.com/

Nu virker Adsense endelig, men reklamen udfylder ikke hele pladsen. Er der nogen, der ved, hvad det skyldes? 

Mvh Nicklas

Fra Haderslev
Tilmeldt 4. Mar 16
Indlæg ialt: 94
Fra  Lyngedal & Partners Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Adsense vises i disse størrelser:

Ad sizeText adsDisplay ads
336x280 View actual size
728x90 View actual size
300x600 View actual size

Din adsense plads er: 240x600 så det kan være derfor.

(Jeg er ikke ekspert i adsense, men dette ville være mit umiddelbare gæt)

Lyngedal & Partners – Kreativt Bureau
Din højre hånd i den digitale verden

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Menford ApS Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Pæn side og nem at gå til. Enig med Anders i at du skal være tydelig omkring hvor informationen kommer fra. Hvis det er personlig erfaring, så skriv det, hvis det en noget du har læst andet sted, så sæt en kilde på og link til det. Det vil samtidig øge din troværdighed en hel del.

MENFORD.DK: Skræddersyet skjorte fra kun kr. 499 med mange designmuligheder. Butterfly og slips.

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Apr 16
Indlæg ialt: 13
Fra  Nekiros.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker igen mange gange for de kommentarer, der er givet. Det hele er brugbart :-) 

Siden er nu opdateret med de fleste input - dog mangler billeder og størrelse på reklamebanner stadig.

Skulle nogen stadig ligge inde med en kommentar, mening/holdning eller lignende, er de mere end velkommen til at smide den her!

- Alternativt kan en PM sendes til mig. 

Mvh Nicklas :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)