Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdsløshedsforsikring for selvstændige???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter. 

Jeg har pt fuldtidsarbejde "ude i byen" men har også stiftet eget IVS hvor jeg står som "direktør". 

Hvordan er min situation hvis jeg opsiger mit job ude i byen og dedikerer 100 procent af min tid til mit IVS? fordi det går rigtig godt- 

men hvad hvis det går mindre godt om et halvt år, så hvordan med arbejdsløshedsforsikring?

Jeg har pt været medlem af anden akasse i XX år - det kan jeg vel overføre til evt. ny akasse (optjening) for selvstændige? og hvilken akasse kan anbefales - evt. Lederne eller ASE eller en tredje???

mvh 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for økonomisk sikring? Hos Virksom får du en unik indtægtssikring som selvstændig, rådgivning i erhvervs og personalejura samt inkassoservice når kunderne ikke betaler. Lyder det som noget for dig? Så klik her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for godt og grundigt link;)

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Musico!

Hvis du går "all in" og starter 100 procent i dit IVS, så driver du selvstændig virksomhed som hovedbeskæftigelse. Er situationen den at du bliver nødt til at spørge om dagpenge efter et halvt år, fordi det ikke går så godt med virksomheden, da skal du ophører helt med virksomheden igen.

A-kassen er dit sikkerhedsnet. Når virksomheden ikke har været drevet i 3 hele regnskabsår, skal der ikke beregnes en dagpengesats på baggrund af virksomheden. Det er din sikkerhed. Dagpengesatsen skal da beregnes på baggrund af seneste lønarbejde forud for drift af selvstændig virksomhed, og ikke en periode med mulig dårlig indtjening. (Du oplyser at du har været medlem i A-kasse i xx år, så jeg forudsætter du har dagpengeret)

Når du starter med selvstændig hovederhverv skal du ændre dit medlemskab til en A-kasse for selvstændige. Al anciennitet flytter med.

Og hvem skal du så vælge? Da jeg arbejder hos Krifa Erhverv, har jeg et godt bud på hvor det kan være :-) Velkommen!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er nogle stykker at vælge imellem. Vi er selv hos ASE, men der er også andre med en god rate/pris.

http://www.a-kasse-dk.dk/

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for meget konkret og forståeligt svar, - det var lige præcis den problematik jeg havde i kikkerten, bravo!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan tilføje, at efter 3 år er det de to bedste af seneste 5 år som udgangspunkt der afgør dagpengeret i selskab - og at der så kræves en revisor underskrevet blanket med resultatet mm til a kassen

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)