Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter idé

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er helt ny her på Amino, men håber der er hjælp at hente.
Jeg går pt. med to iværksætter ideer.
Den ene idé er umiddelbart nemmest starte op, da jeg kan gøre brug af min uddannelses- og erhvervserfaring og kompetencer.
Den anden idé bliver en noget større udfordring for mig, da jeg her kun har idéen/ konceptet udtænkt, men ingen erfaring har ifht. at udvikle idéen. Jeg er ret tændt på denne idé, da jeg synes den er unik og en mangel på markedet.
Hvordan kommer jeg videre med idé 2? Jeg står lidt alene med det, da jeg ikke kan trække på nogen i min familie eller vennekreds.
Jeg har i første omgang brug for en sparringspartner. Jeg har brug for at høre fra andre om min idé nu også er så genial. Vil en
mentor være løsningen, og hvor finder jeg en
sådan?
Og hvordan kan jeg være sikker på at min idé ikke bare bliver stjålet?

På forhånd tak for hjælpen.



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg har brug for at høre fra andre om min idé nu også er så genial" - du kunne vel skrive ideen her? Jeg tror og synes, at det er svært for folk at hjælpe dig, hvis du ikke fortæller, hvad du vil have hjælp til. Du skal ikke gå og putte din idé, fordi at du er bange for, at nogen kommer og stjæler den. Der er helt sikker én, som har samme idé - der er mange innovative iværksættere derude!

"Og hvordan kan jeg være sikker på at min idé ikke bare bliver stjålet?" - det kan du vel i realiteten ikke. Men hvis nogen gør, så må du vel bare sørge for, at dit produkt er bedre, hurtigere, smartere og billigere end deres; lidt konkurrence kan man vel aldrig afskrive dig fra?

Håber jeg kunne hjælpe.

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 77
Fra  Unikkebobler.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En ide er 1% af virksomheden, resterende 99% er benhårdt arbejde.

Skriv den op, også kan folk komme med god feedback til dig, eller du kan vælge ikke at skrive den op, og ikke få noget som helst, og måske aldrig komme igang.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er et velkendt dilemma, som du ikke er det første, der har. Et supplement til de øvrige kommentarer, som jeg bifalder: Jeg kan anbefale din kommunes erhvervsrådgivning, som givet kan skubbe dig videre. Du kommer også længere end du tror ved at diskutere ideen med familie og venner og andre, som kunne simulere 'kompetente aftagere'. Ring evt. til firmaer, som kunne være potentielle kunder, og luft ideen. Måske vil du også igennem den første idé få nogle kontakter, som kunne hjælpe dig. Jeg er så heldig, så jeg har fået tilsneget mig et fortroligt 'advisory board' med de ekspertiser, jeg skal bruge. Dét var også en mulighed at oparbejde. Men til syvende og sidst er du jo nød til at åbne munden, hvis du vil have feed back. Med tilpas meget paranoia vil du jo heller ikke kunne bede en advokat om at udfærdige en fortrolighedserklæring - han/hun vil jo bare tage ideen.

Du kan også skrive til mig, for nu er jeg jo blevet nysgerrig :-). Jeg er for gammel til at stjæle ideer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)