Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg afslutnignsregnskab?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg stitede et IVS tilbage i September og omsatte for omkring 70.000 kr siden da men fordi jeg blev syg har jeg ikke kunnet arbejde. Jeg havde tilsidst ingen opsparing og måtte søge om kontanthjælp. For at kunne dette spurgte jeg borgerservice om hvordan det skulle gøres når jeg havde CVR og SKAT havde 2 måneders ventetid på betalingserklæring. De sagde jeg skulle fratræde som direktør og så ville jeg kunne få kontanthjælp, når selskabet så var under tvangopløsning.

Men nu skal jeg fremskaffe et afslutningsregnskab og da jeg bogstavelig ingen penge har må jeg lave det selv. Kan nogen forklare mig hvad et sådant minimum skal bestå af? Jeg drev konsulentvirksomhed og der var ingen varekøb i firmaet i perioden undtagen lidt småting fra udlandet, hosting mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg sige, at jeg da har hørt om nogen der kunne få dagpenge (og vel dermed samme problem med kontanthjælp) når de bare kunne bevise, at der var indsendt anmodning om skattekvittance og startet lukning ved erklæring endeligt - men jeg tror dig jo når de sagde tvangslukning var løsningen

Fra man framelder direktør går der jo så lidt tid, men den kan afkortes ved at give styrelsen besked om, at man ER klar over at det tavangslukkes, men at der ikke er andre der vil være direktør.

Du må så kunne afslutte regnsskabet (og her hvis der er købt aktiver som du nu selv beholder skal de lige købes ud først med moms osv - af dig selv eller andre) - ved simpelthen at afslutte regnskabet i det program du bruger, og udskrive en årsrapport der - frem for at skulle bruge penge på en rigtig årsrapport

Du må dog skulle have en afslutning du kan bruge i forhold til selskabsskat når det kørte fra September sidste år vil jeg mene - da du jo selv beskriver, at du som konsulent vel ikke havde store udgifter og dermed jo har tjent 70.000 minus en "sjat" som jo vil udløse en skat - det gælder om at ha tingene korrekt her - så skat ikke kan rode i, om du som konsulent fakturerede i IVS frem for honorar eller løn hvis der kunne være tvivl om det, for så kan der være en alvorlig skat.

I forhold til lukningen tror jeg udskrift fra regnskabet som afsluttet og så en forklaring til kurator når du indkaldes

Se om andre har mere præcis beskrivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)