Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af kurs og anparter ved kapital forhøjelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fatter simpelthen at jeg ikke har kunne finde et eneste sted her på amino eller google hvor de viser en udregning af dette. Jeg har en virksomhed som får en kapital indsprøjtning i form af et konvertibelt gældsbevis. Min virksomhed har 120.000 anparter af 1 DKK, altså en kapital på 120.000 kr i alt. Investor skyder yderligere 120.000 kr ind som han skal kunne konvertere til 10% af virksomheden. Jeg vil gerne vide hvor mange nye anparter vi skal udstede og til hvilken kurs for at han har 10% af virksomheden efter at have skudt de 120k ind. Er der nogen som vil lave dette regnestykke gerne med forklaring for jeg fatter det virkelig ikke..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrkoepke:
Jeg vil gerne vide hvor mange nye anparter vi skal udstede

Hvorfor ikke lade selskabet købe 10% af anparterne tilbage fra de nuværende ejere og bruger dem til indfrielse af det konvertitble lån (hvis det er det långiver vælger).

Långivers anskaffelseskurs vil da være: Egenkapitalen på tidspunktet for konverteringen : Antal anparter (120.000).


Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad investor købe 10% af egenkapitalen (12.000 anparter) til kurs 1000.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KevinSj:

Lad investor købe 10% af egenkapitalen (12.000 anparter) til kurs 1000.

ville nok følge Whiskey. selskabet køber 10% egne aktier da jeg ikke lige kan se den anden løsning når det er en konvertibel, hvor selskabets egenkaptial jo kan være en helt anden ved den senere konvertering og dermed ikke kurs 1000 for de 10%

Den anden løsning virker mere "spiselig og enkelt" også for nu værende ejere og investor rent skattemæssigt

En anden sag er at jeg ville bruge penge på advokat eller revisor til den konkrete opstilling af hensyn til begge parter - vel også af hensyn til vedtægter og andet - ved konvertibelt lån

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)