Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indlejet timeløn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra St. merløse
Tilmeldt 20. Mar 14
Indlæg ialt: 15
Fra  K. P Multiservice Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står lidt i et dilemma og håber i kan hjælpe. Jeg er blevet tilbudt at blive indlejet og en timepris på 200 kr hvad vil det svare til kontra en lønmodtager timeløn.

Håber i kan hjælpe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er det langt fra sikkert det er lovligt skattemæssigt. Det forudsætter, at du i arbejdet er egentlig selvstændig med risiko og meget mere, ellers er det omgåelse af kildeskatteloven 

se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Ellers er det ikke helt fast man kan svare i øvrigt. Man siger ofte at man skal regne ca 150 % som faktor for at se hvad en medarbejder faktisk koster - men som selvstændig får du jo muligvis også ekstra omk. til erhvervskonto i bank, lovpligtig arbejdsskadeforsikring for dig som selvstændig ca 1800 kr per år og andet, så her er faktis sikkert ca 200
Det betyder, at din faktiske sammenlignelige løn nok ligger mellem 100 og 130 kr MAX

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kastrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 14
Fra  Aqua Wellness A/S Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

en ansat koster ca, 230.- i timen

regnet ud fra forsikring, overenskomst, pension, arbejdstøj, værktøj + spild timer 

Du kan arbejde for 200.- men du vil tjene mere som ansat og have mindre problemer

Husk på, Alt efter aftalen, hvis du er lejet ind, så skal du dække ting du ødelægger. Husk forsikring

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvilken branche det drejer sig om eller hvor i landet arbejdet skal udføres, men mit bud er.

Du skal mindst have 250-275 for at det løber rundt for dig. Det betyder dog at du ikke tjener andet end din løn... Der er altså ikke noget til hvis du skal købe andet end lidt håndværktøj eller hvis vedkommende der lejer dig ind, ikke kan bruge dig på grund af vejr eller ændrede planer...

Du kan godt arbejde kort tid til underpris, men husk at du ikke har mulighed for at skaffe kunder i den tid du bruger på at leje dig selv ud.

Hvis det er længere tid, så drop det og bliv ansat :-)

Held og lykke med det

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)