Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af IVS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Tænker på at starte et IVS selskab op, og har derfor et par spørgsmål, som jeg håber i vil svarer på.

Kan man stifte selskabet i ens eget navn, til at starte med, og senere hen sælge det til et holdingsselskab hvis man nu stifter sådan et?

Kan man starte op uden at momsregistrere sig, men senere hen gøre det, hvis det nu går godt for forretningen?

Kan man trække noget fra ved indkøb i virksomheden, hvis man ikke er momsregistreret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lassejensen1:
Kan man trække noget fra ved indkøb i virksomheden, hvis man ikke er momsregistreret?

Ja hvis det er indkøb til selskabet og ikke andet - så kan men  dog kun momsen hvis man er momsregistret

Lassejensen1:
Kan man starte op uden at momsregistrere sig, men senere hen gøre det, hvis det nu går godt for forretningen?

Ja - så længe man registrerer så snart man kan se man VIL komme på på 50.000 kr i omsætning på 12 mdr frem og tilbage

Lassejensen1:
Kan man stifte selskabet i ens eget navn, til at starte med, og senere hen sælge det til et holdingsselskab hvis man nu stifter sådan et?
ja men det vil formentlig udløse skat ved salget

Det er jo ikke gratis at have et IVS - Arbejdsskadeforsikring - regn 1800 kr per år er lovpligtig for ejer uanset løn eller 0 omsætning - Erhvervskonto i bank koster ofte noget - og regnskab tror jeg ikke du klarer korrekt i årsrapport og selvangivelse for IVS - læs lidt forskelle i priser og andet mellem personlig virksomhed og selskab http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)