Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B: Jeg kan ikke levere webshop pga. kundens forsinkelse. Kan jeg annullere?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Ja der er milevidt forskel for trådstarter om modparten er en privat kunde (B2C) eller prof (erhverv - B2B).

En B2C kunde nyder meget større retsbeskyttelse end B2B kunde gør.

Det står jo i overskriften og indholdet af teksten er ret tydelig.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kalle

Ja det vil jeg helt bestemt mene at ville holde i retten. Jeg ville dog skrive at du ophæver kontrakten i stedet for annullere. Du har naturligvis krav på den tilbageværende kontraktssum, som endnu ikke er erlagt.

Din ydelse er en tjnesteydelse. Derfor finder Købeloven ikke anvendelse. Derfor vil fordringshavermara være på baggrund af almindelige obligationsretlige principper, og ikke en specifik paragraf.

Mvh.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Aftal en rimelig deadline med dem - og sæt fremover altid deadlines på dine projekter. Uanset hvad juraen siger, vil det være bedst for dig, hvis I kan komme til enighed.
Jeg har i dag en fast tidsfrist, inden for den kan kunden vende tilbage, hvis han ønsker noget ændret i sine tekster, derefter sender jeg fakturaen. Derudover kan man få rabat, hvis man vælger at betale forud.

Den ordning burde jeg have lavet fra dag 1. Det tiltrækker de rigtige kunder, og man undgår at vente en evighed på at afslutte projekter og få sin betaling. :)

 

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Kasper, 

det lyder godt! Jeg har nu skrevet et udkast, hvor jeg giver en frist på 14 dage for færdiggørelse ud fra bl.a. dine anvisninger. 

Hilsen Kalle

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise, 

Tak for input. 

problemet er, at jeg har svært ved at finde "rimelige" løsninger med kunden, hvilket er én af årsagerne til, at jeg yderst gerne vil have projektet afsluttet. 

Der er lavet en tidsplan, som er fulgt nøje (fra min side) hvori der er estimeret en deadline for projektets forskellige faser. Det er den, jeg vil forsøge at holde mig til. 

Jeg har også "lært af lektien", og kommende samarbejde skal helt sikkert baseres på mere detaljerede aftaler. 

Hilsen Kalle

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)