Hej alle i rare og super kloge Amino'er :-) Jeg står i den situation, at jeg har lavet en aftale om levering af en webshop. Projektet er todelt i den forstand, at jeg står for det designmæssige og til dels det tekniske, og hvor kunden selv står for at lave en bagvedliggende integration til kundens eget system (der webshoppen skal hente og lagre sin data) Her er der lavet et tilbud på indhold, hvori der IKKE står noget om levering/tidspunkt. Efterfølgende er der udarbejdet en detaljeret tidsplan, som er diskuteret med-, rettet og sendt til kunden. Her er der sat milepæle og deadlines for levering af projektets forskellige faser, som indtil nu er overholdt til punkt og prikke. Ca. 75% af projektets opgaver er afsluttet, og der er opkrævet 50% betaling. Sidste fase er dog endnu ikke udført, da den afhænger af den integration, som kunden ikke kan få til at fungere. Deadline for endelig aflevering er nu overskredet med 3 måneder pga dette. Mit spørgsmål til alle jer kloge folk er, om jeg er i min ret til at ophæve den sidste del af samarbejdet (f.eks. ved NU at udmelde en deadline for færdiggørelse af deres del), hvis ikke de netop får afsluttet deres del indenfor en bestemt tidsfrist (f.eks. 14 dage)? På forhånd rigtig mange tak for al respons! |
Du kan navigere udfra jeres kontrakt - eller indgå et forlig.
Typisk har folk forståelse for tingene, så tilbyd kunden x - og kan det ikke ske indenfor 1-2 måneder, så foreslå at du gerne hjælper mod timeafregning.