Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B2B: Jeg kan ikke levere webshop pga. kundens forsinkelse. Kan jeg annullere?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i rare og super kloge Amino'er :-) 

Jeg står i den situation, at jeg har lavet en aftale om levering af en webshop. Projektet er todelt i den forstand, at jeg står for det designmæssige og til dels det tekniske, og hvor kunden selv står for at lave en bagvedliggende integration til kundens eget system (der webshoppen skal hente og lagre sin data)

Her er der lavet et tilbud på indhold, hvori der IKKE står noget om levering/tidspunkt. 

Efterfølgende er der udarbejdet en detaljeret tidsplan, som er diskuteret med-, rettet og sendt til kunden. Her er der sat milepæle og deadlines for levering af projektets forskellige faser, som indtil nu er overholdt til punkt og prikke. 

Ca. 75% af projektets opgaver er afsluttet, og der er opkrævet 50% betaling.

Sidste fase er dog endnu ikke udført, da den afhænger af den integration, som kunden ikke kan få til at fungere. 

Deadline for endelig aflevering er nu overskredet med 3 måneder pga dette. 

Mit spørgsmål til alle jer kloge folk er, om jeg er i min ret til at ophæve den sidste del af samarbejdet (f.eks. ved NU at udmelde en deadline for færdiggørelse af deres del), hvis ikke de netop får afsluttet deres del indenfor en bestemt tidsfrist (f.eks. 14 dage)?

På forhånd rigtig mange tak for al respons! 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan navigere udfra jeres kontrakt - eller indgå et forlig.

Typisk har folk forståelse for tingene, så tilbyd kunden x - og kan det ikke ske indenfor 1-2 måneder, så foreslå at du gerne hjælper mod timeafregning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for responsen Jacob.

Problemet er at kunden med 99% sikkerhed ikke ønsker at afslutte projektet.

Jeg er dog ikke interesseret i at vente længere og vil gerne ha' sat en bagkant på det hele.

Det jeg derfor rigtig godt kunne tænke mig er, at det kan lade sig gøre inden for lovens rammer. Altså hvad jeg kan gøre, som vil en en "retfærdig" annullering af aftale og ik' er brug på kontrakten (hvis en fornærmet kunde evt vil have mig i retten)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kalle

Ved IT-kontrakter vil kunden have en række forpligtelser, ud over betalingen. Formålet med dette er naturligvis at leverandøren, dig i dette tilfælde, kan levere sin ydelse. Når kunden i dette tilfælde ikke gør sit, så du kan afslutte opgaven vil der på juridisk foreligge fordringshavermora.

En succesfuld gennemførelse af et projekt som dette, kræver at kunden deltager, hvorfor det er min klare opfattelse at du vil kunne hæve aftalen. Praksis på området er, at man vil kunne hæve kontrakten, hvis fristen er overskredet med mere end 40 arbejdsdage.

Du vil herefter naturligvis kunne kræve resten af betalingen, så du bliver stillet som om kontrakten var opfyldt som aftalt.

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Du skriver hellere ikke noget om det er en B2B kunde eller B2C kunde Wink

?

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib, 

mange tak for svaret. 

Jeg har forsøgt at få det ind i overskriften, hvor der står B2B ..men ja, det er vist godt gemt :-) 

Jeg har googlet, men tænkte, det kuuunne være, jeg kunne være heldig at finde én herinde, der kunne sige: "jeg har stået i præcis den situation, og derfor vil jeg anbefale at .... " 

Varsling er også, det jeg hælder til. Igen: tak :-) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper, 

det lyder til, at det er dig, jeg har ledt efter :-) 

"En succesfuld gennemførelse af et projekt som dette, kræver at kunden deltager, hvorfor det er min klare opfattelse at du vil kunne hæve aftalen. Praksis på området er, at man vil kunne hæve kontrakten, hvis fristen er overskredet med mere end 40 arbejdsdage." 

Vil det, ud fra din bedømmelse, sige, at "den vil holde i retten", hvis jeg f.eks. meddeler køber at: 

...der foreligger fordringshavermora (iflg. hvilken lov og hvilke paragraffer??) hvorfor jeg er nødsaget til at annullere leveringen af den sidste delleverance af projektet med mindre kunden indenfor 14 dage har afsluttet sin del af projektet og specificerer klart, hvordan den sidste delleverance ønskes udført. 

..? 

Fik det ikke sagt, men tak for responsen og mange tak, hvis du tager dig yderligere tid til at svare. Det er en stor hjælp! 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ecentralen:

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Du skriver hellere ikke noget om det er en B2B kunde eller B2C kunde Wink

?

Wink

Ja der er milevidt forskel for trådstarter om modparten er en privat kunde (B2C) eller prof (erhverv - B2B).

En B2C kunde nyder meget større retsbeskyttelse end B2B kunde gør.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bruun:
En succesfuld gennemførelse af et projekt som dette, kræver at kunden deltager, hvorfor det er min klare opfattelse at du vil kunne hæve aftalen. Praksis på området er, at man vil kunne hæve kontrakten, hvis fristen er overskredet med mere end 40 arbejdsdage.

Du vil herefter naturligvis kunne kræve resten af betalingen, så du bliver stillet som om kontrakten var opfyldt som aftalt.
Yes

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)