Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

køb af faglitteratur, med eller uden moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lydtekniker, har et privatejet firma og har netop købt en del faglitteratur over Ebay i Tyskland, samt England. Formålet med køb af dette faglitteratur er selvfølgelig, at fremme min viden og gøre mig i stand til at udbyde et bedre produkt til potentielle kunder, og vil derfor mene at det er fradragsberettiget  Jeg bruger E-conomic, og skal have registreret det korrekt inde i regnskabssystemet, så jeg får fratrukket den moms jeg er berettiget til. Der er en rubrik i E-conomic som hedder faglitteratur m/moms og u/moms - jeg kan ikke umiddelbart se på kvitteringen om der er moms på, står der intet om. Spørgsmålet er om nogen ved om man skal betale moms for faglitteratur, købt i udlandet, nærmere Tyskland og England? og er det fradragsberettiget?

mvh. Clive

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver du en momspligtig aktivitet - og dermed er momsregistreret - så er der ikke moms på varer fra udlandet og de skal bogføres som varekøb EU eller uden for EU afhængigt af hvor fra

Dermed beregnes importmoms som 25% af varens pris + fragt som lægges til din salgsmoms og samme beløbet lægges til købsmoms så det er neutralt og du betaler ikke moms og har ikke momsfradrag

Se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Husk faktura eller mindst print screen der viser købet og prisen og alt - til regnskabet

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar:-9

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)