Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjene penge på at sælge musik online??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Kan man tjene penge på at sælge musik online, i f.eks en musik shop??

Det er ikke mit musik, men f.eks gennem Koda eller andet, ligesom andre online musik butikker.

 

Mvh

Michael Guldhammer

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, 

Det kan du i teorien godt. Du skal bare være opmærksom på konkurrenter som Spotify, Apple music, Amazon, YouSee osv. som sælger via. en streamingtjeneste. Jeg tror at næsten alle kunder foretrækker den forretningsmodel, frem for selv at eje en MP3-fil.

Hvis du vil lave et produkt inden for musik, kunne du lave en konkurrent til netop Koda. Her er det i filmbranchen meget svært at gennemskue priser og få tilladelser til at bruge musik. Det er en stor opgave, men tror at det kunne blive et rigtig populært produkt i medieverdenen. 

Mvh.

Tobias 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 481
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Prøv at tage fat i Koda. Jeg er ret sikker på, de kan give dig et bedre svar end nogle af os herinde fra :-) 

Husk på at der er hård konkurrence i musikbranchen. I hvert fald hvis du har tænkt dig at sælge sange, ligesom iTunes og Google Play.

Jeg arbejder til daglig med wordpress webshops og driver mine egne affiliate sider.

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Menford ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med de andre. Tag fat i Koda og vær opmærksom på de store etablerede konkurrenter indenfor streaming.

Til inspiration se fx bandcamp.com. De formidler mindre kunstneres musik, hvor folk selv bestemmer hvad de vil betale (musikerne kan sætte et minimum), og bandcamp tager en lille andel. Ret interessant forretningsmodel

MENFORD.DK: Skræddersyet skjorte fra kun kr. 499 med mange designmuligheder. Butterfly og slips.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)