Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import FOR privatperson? Regler?!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lad os sige at jeg vil dropshippe produkter til under 80,- kr fra en samarbejdspartner i Kina.

Processen foregår altså således:

Kunden besøger min webshop, og bestiller et produkt - Derefter bestiller jeg produktet FOR kunden, i Kina, og får det leveret direkte til kunden.

Er der nogen specielle regler jeg skal være opmærksom på her?

Der er vel flere måder at se det på. Man kan jo sige, at jeg bare yder en service for kunden ved at bestille en vare for dem. Skal jeg være importregistreret? Alle varer koster under 80 kr.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke sådan du bare yder en service for kunden ved at bestille for dem - så skal kunden i alle fald jo selv betale varen til leverandøren direkte og absolut ikke betale dig noget (du måtte så evt få provision af kineseren men det er kunden der skal betale ham og der bliver også en masse problem med returret ved at du har en dansk shop indover  så drop den plan

Du laver erhvervsmæssig import og så er der krav om fortoldning lige fra kr 0 og op - og igen - det er kunden der skal rode med tolden, hvad kunde normalt ikke vil. Dropshipping er meget vanskeligt fra uden for EU - og den med under 80 kr og du ikke er erhverv kan du glemme. Du skal være importregistreret og du skal sikre korrekt indfortoldning af alle dine vare - også dem til 1 krone

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Nu har jeg set dig skrive en del gange at erhvervsmæssigt er der ingen bagatelgrænse på de 80 kr. mht. moms (og told), kan du henvise til noget sted hvor der står det?

Når jeg selv leder kan jeg finde http://www.postdanmark.dk/da/erhverv/kundeservice/told-og-landefakta/Sider/told.aspx - trykker jeg på 'Hvornår og hvordan opkræves importgebyr?' kan jeg læse følgende: "Ved indførsel i postforsendelser har vi angivelsespligten over for SKAT, når en forsendelse har en værdi over 80 kr." :)

(sorry for ikke at lave en ny tråd, synes det passer ind her)


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke tid til at finde det frem men det er mig bekendt sikkert, at der erhvervsmæssigt ikke er en 80 kr grænse - ligesom i der heller ikke er det for private hvis de får flere 80 kr pakker som told skal lægge sammen - så også private må ikke få en række 80 kr pakker fordelt over dage

Du har som erhverv pligt til importregistrering inden første import og ingen 80 kr grænse

Du må selv søge eller ringe til told hvis du er i tvivl om det er korrekt. -har ikke tid at søge - her lidt fra told om regler http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2154007&vId=0 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, jeg fik svar fra SKAT.

Svar fra SKAT – Modtaget d. 01.04.2016 08:29
Hej, 

Det er korrekt at ved import af varer under 80 kr., bliver der ikke opkrævet told, moms og afgifter. Hvis værdien på varen er mellem 80 kr. og 1.150 kr. bliver der kun opkrævet moms og afgifter, og over 1.150 kr. skal der også betales told. Dette gælder for både virksomheder og private.

Så der har jeg mit svar. :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom der ikke opkræves afgifter af vare under 80 DKK  skal du stadig være importør registreres når der er tale om erhvervsmæssig import.  

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, den er jeg helt med på :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Selvom der ikke opkræves afgifter af vare under 80 DKK  skal du stadig være importør registreres når der er tale om erhvervsmæssig import.  

Ravn - jeg synes at huske, at hvis man importere flere 80 kr pakker, så skal told lægge dem sammen og beregne ud fra det samlede. Her vil der jo være tale om en forhåbentlig ret Lind strøm af 80 kr pakker fra den samme importregistrerede (men måske med leverance til slutbrugeren

Vil du ikke mene at disse - forhåbentlig flere om dagen 80 kr pakker importeret af samme CVR vil udløse told?

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)