Jeg har bogført varekøb og videresalg af disse varer (via faktura).
Så får jeg ind i mellem en excel-rapport tilsendt fra Epay, med en oversigt over gebyrer...
Hvordan bogføres disse? Jeg har bogført indtægten fra mine salg med slutbeløbet, og altså ikke taget højde for at slutbeløbet er lavere når gebyret til indløseren er trukket fra..
På forhånd tak :)
Er du også træt af dyre værkstedsregninger?
www.restec.dk - Autoreparationer | Reservedele | Service
Jeg gør det at jeg har oprettet en ekstra konto, lad os kalde den "Konto A".
Når din kunde betaler sin regning på 100 kr feks. Så lader du fakturaen på de 100 kr blive betalt på "Konto A". Så er det registreret som om at kunden ikke skylder dig noget, og at fakturaen er betalt. Bagefter går du ind i kassekladden og overføre feks 98 kr fra "Konto A" til din bank som er til dig selv, og 2 kr fra "Konto A" til din gebyr konto.