Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfylde den grønne toldetiket - kan det være rigtigt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har flere gange været på posthuset for at sende produkter som brev til Norge og Grønland. I den forbindelse er der selvfølgelig sat en grøn toldetiket på forsendelserne samt fakturaer. Når jeg har skulle udfylde denne etiket, har jeg af flere omgange fået at vide af den flinke postdame, at man bare skal skrive "andet", fakturaværdi, dato/underskrift og så hvad der er i pakken. 

Omkring hvad der er i pakken bliver jeg lidt i tvivl om rigtigheden af det hun siger. i det her tilfælde skulle jeg sende en læder keyhanger, og fik at vide at jeg så bare skulle det, så det gjorde jeg. 
Men er det helt korrekt, eller burde man også finde tarif-nummeret og påføre det som jeg troede?

Jeg vil forsøge at få mere salg til udlandet, derfor er det jo også vigtigt for mig at det går rigtigt for sig, og vil jo derfor udfylde den korrekt. 
Hvilke konsekvenser kan det have at den bare udfyldt med en beskrivelse, hvis ikke det er den korrekte måde?

Mvh. Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Den grønne toldblanket er jo primært til privatkunder og derfor er der ikke krav om tarifnummer, ligesom at jeg stærkt tvivler på at tarifnummer systemet er standardiseret i hele verden og det derfor kan anvendes gennemgående.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:
ligesom at jeg stærkt tvivler på at tarifnummer systemet er standardiseret i hele verden

Tarif systemet er rimeligt entydigt over hele varden, ellers gav det jo ikke nogen mening at have et sådan system. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn: Fair enough, jeg anvender ikke selv systemet. Dog er jeg bekendt med de grønne toldsedler og de indeholder ingen tarifnummer mulighed og er primært henvendt til privatkunderne.

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Beklager det sene svar, troede egentlig jeg havde sat email notifikationer til, men dem er jeg vidst gået glip af. 

tak for hjælpen i hvert fald, så ved jeg det for fremtiden :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)