Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg betale en parkeringsbøde med min IVS virksomheds-konto, hvis jeg fik bøden på arbejde?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Trusted Partner:
At blande en parkeringsafgift sammen med maskeret udbytte - måske i teori - men aldrig i praksis! Big SmileBig SmileBig Smile Den vil jeg ganske enkelt ikke tro på!

De afgørelser kan du såment nok selv finde på Karnov. Der er flere sager med små dumme beløb på 510 kr..... Så nej jeg taler ikke teori - men praksis!Wink

Min kommentar var møntet på at jeg ikke mener at måden med at behandle betalingen som en lønudgifts er farbar når det drejer sig om en hovedaktionær og derfor bør betales af personen selv.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 3 person

Whiskey:
De afgørelser kan du såment nok selv finde på Karnov.

Kære "Whiskey"

Jeg har andet at bruge min tid på, end at google morgen, middag og aften - eller for den sags skyld læse afgørelser, der ikke har nogen relevans for mit daglige virke. 

Spørgsmålet kan besvares meget let - hvilket det også blev - og derfor synes jeg, det er så ærgerligt, at der altid skal gå flueknepperi i debatten! At komme med alt muligt skatteteknisk pladder, der er mere undtagelse end regel, gavner ikke en nyslået iværksætter - tværtimod.

Beklager min meget direkte tone, men der er simpelthen for mange lommejurister, der går for meget op i flueknepperi end at give et simpelt og brugbart svar! 

Har du brugt din dyrebare tid på langt inde i Karnov at finde en afgørelse, hvor en p-afgift er blevet anset som udbytte, så fint med mig. Jeg tror stadig ikke på dette vil gælde som almen praksis! 

Lad det være min ord. 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 04:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det bliver selvangivet som lønindkomst bliver det selvsagt aldrig et problem med maskeret udbytte. Jeg vil lægge hovedet på blokken og påstå at ALLE de sager der vedrører maskeret udlodning til en hovedaktionær relaterer sig til spmg. hvor der ikke er betalt alm. lønskat af indtægten. 

Så det korte svar er - "ja", der kan godt betales via IVS og at de 510 kr. er lønindkomst, der skal indberettes som sådan. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Men bandit - vi er vel ogs enige om, at det ikke gør nogen forskel i udgift - for personen betaler skat - lad os sige 200 kr af en bøde på 500 kr - men som ejer mister han jo også et overskud på 500 kr - og det koster ham så 300 kr han ellers kunne have fået i løn efter skat 

Det er derfor nok enklere og samme pris, ikke at rode med at skulle lønindberetning beløbet og betale af egen lomme

Man kan sige,at var det en ansat, så var der fordel for den ansatte, hvis selskabet ville tage omkostningen (og give 500 kr i ekstra løn), men ikke når det Er ejer selv der jo ellers har overskuddet til sig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)