Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til beskatning af penge i konkurrence

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen!
Jeg skal afholde en konkurrence, hvor det koster penge at deltage men de penge der bliver betalt bliver brugt til præmier!

Mit spørgsmål er nu: Hvordan ser det ud med skat, når man får pengene ind, men ikke beholder dem?

Håber i kan hjælpe :)

Mvh. Emil

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro det kommer ind under licens regler fra spille myndighederne. Der er ikke skat på selve spillet men du betaler for en årlig licens, men det er altså ikke alt man må udbyde. Hvis din virksomhed har overskud betaler du skat som alle andre virksomheder. Men jeg tror det koster 50000 årligt at få licens. Du må hellere prøve at læse lidt op på det på deres hjemmeside, men jeg er ret sikker på du skal have licens for at udbyde spil hvor det koster penge at være med. Men jeg tror alligevel en poker klub undgår licensreglen så der kan være undtagelser, men der er ret strikse regler som du selv må sætte dig ind i. Der er forskellige regler for forskellige områder.

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første må du sætte dig ind i konkurrencer - OM du f.eks. overhovedet må sælge lodder som du gør (danske spil rettighed mig bekendt overordnet) og så om du skal være et godkendt lotteri med salg af gevinstgivende et eller andet - for man må ikke bare sælge lodder og uddele præmier uden, så vidt jeg ved.

Derunder må du sætte dig ind i hvordan du skal forholde dig med evt præmieafgift til vinderne.- eller beskatning der - og så - kan du vende tilbage til din egen skat - som givet vil være, at du skal føre regnskab med bilag for alt - indtægter minus udgifter = overskud som opgives til skat.

Start med overhovedet at få klarhed over, at du driver et lovligt lotterisalt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)