Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får i gode ideer??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvordan får i får i ideer? Følger i med i udlandet og prøver at få det til Danmark eller omvendt??

og hvilke ting følger i for at få ideer?

/Mikkel 

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 35
Fra  MachineReady Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt vil jeg sige at når jeg har brug for at få ideer inden for et særligt område så gør jeg :

A) Læser alt hvad jeg kan komme i nærheden af om emnet, også det jeg ikke forstår - jeg fylder bare på min hjerne så meget som muligt.

B) Sover på det

C) Prøver at lave nye kombinationer ved at lave kunstige begrænsninger i form af spørgsmål til mig selv. F.eks. "Hvis nu man skulle starte som bilfabrikant men ikke havde ret mange penge, hvordan skulle man så gøre det?"

I øvrigt kan jeg anbefale "A technique for producing ideas" af James W Young som et godt sted at starte.

Machine Learning rådgivning og Software udvikling: MachineReady

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 105
Fra  erikback.com Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg prøver aldrig at få idéer. De kommer af sig selv.

Hvis jeg sætter mig ned for at få en idé, så sker der som regel intet. Idéerne kommer når jeg lytter til andre menneskers problemer. Når jeg hører om et problem der udfordrer mig, så kan jeg ikke lade være med at tænke løsninger på problemet.

Så mit tip til at få idéer må være noget i retning af:

1. Lyt til andres problemer

2. Find mulige løsninger på problemerne

Mvh. Erik Back, ekspert i blogging. Hjælper med content, mailinglister og personlig branding

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får ideer. når jeg møder noget, som ikke fungerer optimalt. Det sker mange gange hver eneste dag.

Når jeg møder det, har jeg forsøgt at gøre det til en vane at stoppe op, og spørge mig selv om, hvordan det kunne gøres bedre. Næste spørgsmål er, om jeg kan bidrage til at gøre det bedre. Og endelig om det er en forretningsmulighed - altså om der er noget i det for mig, hvis jeg bruger tid på det.

Det giver masser af gode ideer.

 

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet tip: "Build what seems interesting".

Interessante projekter medfører tit ideer til nye projekter. 

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler jo om at få en fornemmelse hvad der sælger, hvordan danskere handler osv. Præferencer. Udlandet er helt sikkert fint nok på nogle områder, men de skal tilpasses danske forhold, så noget virker noget gør ikke. 

Jeg tænker ofte hvor andre går galt i byen, ift placering, vareudbud, inventar, priser, personale-service etc hvis vi snakker fysisk butik. Hvordan kan man udkonkurrere dem, er der for hård konkurrence, osv. 

Altså gode idéer skal jo omsættes både til et virkeligt produkt eller koncept, og også sælges bagefter. Så prøv at tænke som forbrugerne, det er i sidste ende deres penge du skal have. Der er også andre muligheder for at tjene penge, det kan være handel med værdipapirer, valuta, osv. Der er andre mekanismer der tæller. Der skal man udkonkurrere markedet eller konkurrenterne. 

Gode idéer for mig SKAl fokusere på køberne, uanset hvor meget jeg kan lide min idé, skal den tilpasses folks købevaner og pengepung. Jeg synes klart man kan skele til udlandet, alt er større og bedre og mere avanceret som udgangspunkt. Der kan man hurtigt blive inspireret, ift at drive butik feks. Café for eksempel synes jeg der er rige muligheder for at starte op og udkonkurrere andre . 

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak. Det har også været min plan indtil videre men ville gerne hører hvad i andre gjorde. Mange tak for inspirationen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)