Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart som konsulent - personlig virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Ganske kort, så står jeg for at skulle lave noget konsulentarbejde. Det vil blive et ret simpelt foretagende, jeg laver noget arbejde og sender virksomheden en faktura på det udførte arbejde. I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal stifte personlig virksomhed og i så fald om VSO ville være anvendeligt for mig? 

Dertil står det lidt uklart for mig hvad der vil være mest hensigtsmæssigt, da jeg vil have nogle få udgifter til IT-udstyr - kan det trækkes fra ved personlig virksomhed?

Jeg kommer også til at have nogle køreture til den primære virksomhed jeg i første omgang skal udføre arbejde for (i privat bil), hvordan fungerer dette mht. kørselsgodtgørelse og er der fordele ved at vælge den ene (personlig virk) fremfor VSO?

Og sidst, vil jeg også komme til at have arbejdsrelaterede udflugter til udlandet, er der noget man skal være opmærksom på her ift. fx rejseudgifterne?

Håber mine spørgsmål giver mening, jeg ved at de er af ret "basic" karakter, men jeg er helt ny i gamet og Google gør mig desværre bare mere forvirret end gavn.

På forhånd mange tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at finde ud af, om du faktisk ER selvstændig - eller om det er fusk med ændring af lønmodtager til selvstændig - for det er ikke kontrakten der afgør det, men selve karakteren - netop for skat og for at man ikke eks laver befordringsfradrag om til kørepenge os meget mere. Det er ikke et frit valg http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html  - forkert valg kan være dyrt for arbejdsgiver og i selskabsform for den ansatte

Hvis du så ER selvstændig - så kan personlig virksomhed vel række og VSO er mere hvis du ryger op i topskat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Min tråd var også med håb om at du ville give dit bidrag, da jeg troligt følger dine svar rundt omkring. Så mange tak for svar. Jeg vil lige sætte mig ned ved lejlighed og kigge dine råd og henvisninger igennem. 

Tak!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)